Omeprazole, hoe vervoeren? Gekoeld bewaren

<p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen,</p><p>mijn zoontje van 4 maanden krijgt omeprazole voor zijn reflux. Nu moet je dat in de koelkast bewaren alleen reis ik vaak naar nederland (ik woon in belgie en familie woont in Nl) </p><p>nu heb ik gevraagd aan 2 apotheken hoelang dit uit de koelkast mag. De 1 zegt "dat mag gerust 2  a 3 uurtjes buiten de koelkast en de ander zegt dat t nog geen 30 min buiten de koelkast mag. <br /><br />nu is mijn vraag aan mamas die hier ervaring mee hebben; hoe deden jullie dat met reizen? In een koelzak? En ik ga binnenkort op vakantie (een vliegreis van 6 uurtjes naar tropisch weer) hoe moet ik de medicatie dan vervoeren? <br /><br />Alvast bedankt :) </p>

In een koeltasje met een vries element erbij hou je het wel wat uurtjes koud!
Ik woon op 2 uur tijden van m'n familie en moet soms ook dingen uit de vriezer meenemen. Vries elementen erbij en t is nog bevroren na 2 uur!

Hoe bedoel je het gekoeld bewaren? Ik heb zakjes Nexium en die staan gewoon op kamertemperatuur. Aanmaken met water en dan toedienen, dus niet iets gekoeld bewaren oid?

Hoi Gebruiker,
Wij hebben ook een hele lange tijd omeprazol gehad. Als je naar je familie gaat zou ik het inderdaad in een koeltas doen. 
Voor je verre reis zou ik vragen aan de apotheek of je het zelf mag aanmaken. Het is niet zo heel moeilijk. Wij hebben uitleg gekregen van de apotheek en deden het altijd zelf. 
Hierdoor kun je op plaats van bestemming de omeprazol aanmaken en direct koelen. 

succes!

Die van ons zijn ook gewoon zakjes die je op kamertemperatuur bewaart en dan 15 ml water bij een zakje doen. Niet al te ingewikkeld dus zou eens vragen of je die niet kunt krijgen.

Terug
Bovenaan