Omeprazole reflux bijwerkingen? Extreme buikkrampen

<p>Mijn zoontje krijgt nu omeprazole tegen de reflux sinds 6 dagen maar heeft sinds een aantal dagen niet normaal veel last van buikkrampen.. krijsen veel scheetjes laten en hij loopt helemaal rood aan en uren lang huilen.  Heeft dit te maken met de omeprazole? Bijwerking? Want dit is nog erger dan de reflux zelf.. hij is bijna 11 weken. (en 6 weken te vroeg geboren) </p>

Herkenbaar, poepte hij wel? Hier raakte mijn dochtertje verstopt van de omeprazol/Nexium en hebben we er in overleg met de arts lactulose bij gekregen. Ik zou dus even de arts die het heeft voorgeschreven raadplegen. Sterkte, voor jou en je kindje!

Ah, ja het zou goed kunnen. De scheetjes duiden vaak op verstopping (althans dat was hier ook zo). Hier werd soms 4 dagen niet gepoept (daarvoor ook 4-6 op een dag). Maar het krijsen lijkt me in elk geval niet goed.

Volgens mij duurt het gemiddeld 2 weken voordat de darmen eraan gewent zijn. Wij gaven wel ook forlax erbij om de darmen op gang te houden, omdat de voeding ook verdikt werd. Dus nooit erg in gehad dat het zo extreem was de krampen. 

Denk dat je echt even 2 goede weken moet afwachten, maar ik weet hoe lang dat kan zijn.
Mijn zoontje kreeg ook hele erge buikkrampen van omeprazol. We begonnen al met 2 weken. Na 1 week werd het langzaam wat beter en na 2 weken was het redelijk te doen. Ik hield er rekening mee dat baby's op zo'n jonge leeftijd sowieso vaak last hebben van krampjes dus had niet verwacht dat het helemaal weg zou gaan.
Vorige week (9 weken) hebben wij de dosering verhoogd en die week leek hij ook weer wat meer last te hebben. We zijn nu ook begonnen met Orthiflor Start (probiotica). Het is nu weer over, maar kan niet zeggen omdat dat weer komt door gewenning of door de probiotica. 

Ik zou aan de bel trekken bij je huisarts, je voelt het zelf het beste aan dat het niet goed gaat met je kindje en het klinkt heel naar. Lactulose is een vrij onschuldig middel en kan veel verlichting geven. De arts kan ook meekijken of er misschien iets anders aan de hand is. Veel sterkte!

Terug
Bovenaan