Helaas hier twee miskramen en twee keer een afbreking ivm hele ernstige erfelijke afwijking, kindje zou niet kunnen leven.
Nu 22 weken zwanger en zit nog steeds in angst dat er wellicht iets niet goed zou kunnen gaan. Ondanks een goede 20 weken echo en iedere 2 weken controle. Ik denk dat de wens op een gezond kindje zo groot is dat de angst om het e verliezen blijft.
Ik hou mezelf voor dat ze vanaf 24 weken wat gaan doen als het per ongeluk te vroeg komt. Maar ik weet niet of over 1,5 week die angst dan ook echt verdwenen is.. Dat dacht ik namelijk met 12 weken ook en daarna na de 20 weken echo.. Nu hebben wij ook tijdens deze zwangerschap weer complicaties die gevaarlijk kunnen zijn voor ons (nu nog gezond lijkende kindje), maar ik denk dat ik diezelfde onzekerheid sowieso had gehad.
Je staat er nu veel meer bij stil dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is terwijl juist de wens zo groot is.
Ik heb eigenlijk geen tips voor je, want je wilt aan de ene kant blij zijn, maar jezelf ook beschermen voor het geval het wel mis gaat. Het enige wat ik kan doen is voor je hopen op een goede afloop! En wat mij in ieder geval hielp was denken dat er mensen zijn die helemaal niet zwanger kunnen worden. Als het bij ons mis gaat, kunnen we het opnieuw proberen. Er zijn mensen die zelfs dat niet kunnen. Voor mezelf enigszins een opbeurende gedachte, maar het blijft lastig en enorm verdrietig en vervelend.