omgaan met angst voor miskraam

Hoi meiden,

Ik heb gelezen dat een aantal van jullie net als ik een miskraam achter de rug hebben. Hoe gaan jullie met de angst om dat het nog een keer gebeurd. Ik word echt helemaal gek van mezelf. Ik heb me 2 weken erg opgeblazen gevoeld, dat herkende ik wel van mijn vorige zwangerschappen, maar nu wordt dat minder en gelijk denk ik dan; oh shit het gaat mis. Echt, ik maak mezelf gek en ik de hele dag aan niets anders denken. Ik probeer mijn zinnen uiteraard wel te verzetten, maar het is erg moeilijk. Misschien dat ik me zekerder voel na de echo, maar ja, dan heb ik weer in mijn achterhoofd de verhalen waarbij het mis ging na een goede echo. Ik baal hier zo van, zo was ik mijn vorige zwangerschappen helemaal niet.

groetjes, keesje

Hey keesje,
Ik heb precies hetzelfde. In juli heb ik een miskraam gehad van mijn 1e zwangerschap. Dit is echt een domper voor deze nieuwe zwangerschap. ook al voel ik me nu heel anders dan bij de vorige en heb ik ook echt zwangerschapskwaaltjes, ik voel ook heel veel niet. Ik voel me eigenlijk heel erg goed!
Nu ik de afspraak bij de VK heb gemaakt krijg ik de kriebels. Bij onze eerste echo was het al gelijk niet goed en nu moet ik 3-12 voor het gesprek naar de vk en maken we daar de volgende afspraak voor de echo... Ben zo bang dat het weer iet goed is, terwijl ik geen reden heb om aan te nemen dat het nu weer niet goed zou zijn..
Ik moet mezelf positief praten en dat lukt nog best goed.. tegen de tijd dat we nu naar de vk moeten gaan dan zal het wel anders zijn..
Er zit niks anders op dan proberen positief te zijn en te blijven en af te wachten... Heel het zwanger zijn draait om wachten..
ik hoop dat er voor ons allemaal goed nieuws volgt... Heel veel sterkte meid!

Liefs Debby

Hoi meiden,

Hier nog zo ´n iemand die precies hetzelfde heeft.

Ik voelde de hele vorige week wat in m ´n onderrbuik. Dat er iets bezig was ofzo, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Nu voel ik helemaal niets meer! In september had ik dat ook. Toen kreeg ik ook steeds meer last van m ´n linker kant, en voelde op een gegeven moment niets meer. Had ook geen extra behoefte aan een boterham en was ook niet moe meer. Toen is het dan ook een paar dagen later fout gegaan. Nu heb ik dat ook weer een beetje. Voelde gisteravond nu aan de rechterkant iets niet lekker. Werd vanochtend wakker en voel weer helemaal niets in m ´n buik! Heb ook niet echt honger meer en voel me nu nog topfit, terwijl ik de afgelopen dagen toch behoorlijk bekaf was aan het eind van de dag. Ben nu ook zooooo bang dat het weer misgaat... Had vanavond nog wel een opgezette buik. Toen ik het even rustiger aandeed ging het weer. Maar nu, voel ik dus helemaal niets.....

Heb een van jullie hier ervaring mee? Ik ben zo bang...

Groetjes

hallo meiden,

Ik denk dat iedere zwangere vrouw die angst heeft in de eerste 12 weken. Ik geloof dat de kans op een miskraam in die periode 1 op 5 is. Je moet wel beseffen dat een miskraam meestal gebeurt omdat er iets ernstig mis is met het kindje, zo werkt moeder natuur. Het blijft natuurlijk een vreselijke teleurstelling als het misgaat. Ik kwam er in mijn vorige zwangerschap met 13 weken achter dat mijn kindje ernstige afwijkingen had die niet met het leven verenigbaar waren. Tijdens de echo net voor de afbreking van de zwangerschap de week erna kwamen ze erachter dat het kindje al overleden was en er een miskraam zou volgen, ik heb de abortus wel doorgezet.
Als je je ernstige zorgen maakt zou je altijd kunnen vragen dat je graag snel een echo wil, als er met 8 weken een kloppend hartje te zien is is de kans op een miskraam nog maar  2 procent heb ik ergens gelezen.
De tijd gaat wel ontzettend langzaam de eerste 12 weken he, gelukkig krijg je er al 4 kado als je erachter kom dat je zwanger bent!
Veel sterkte allemaal!
Liefs
Marijke (4+6)

Hoi Allemaal,

Hier nog eentje die een miskraam heeft gehad. Afgelopen 14 oktober brak
bij mij een (kleine) bloeding door en een dag later bleek dat het
vruchtje al weg was. Op 31 oktober heb ik een eisprong gehad (gemeten
met de thermometer) en afgelopen zaterdag bleek dat we die goed benut
hadden ;-)

Ik heb al 2 weken klachtjes en toen ik geen menstruatie kreeg op 14 november, was het voor mij helemaal duidelijk!

Het gekke is, dat ik bij de vorige zwschap heel erg mijn twijfels had
en bij deze vanaf het eerste piepkleine signaaltje (ongi-buikpijn een
dag of 5 na de eisprong) heb ik er het volste vertrouwen in. Misschien
naïef, maar ik heb besloten om op mezelf te vertrouwen en gewoon te
genieten! Ik vind het een beetje raar van mezelf, want normaal ben ik
een enorme piekeraar. Ik had niet verwacht dat ik me al zo "zorgeloos"
zou voelen. Natuurlijk weet ik in mijn hoofd dat het weer mis kan gaan,
maar ik voel me zoals bij onze dochter en dat is ook goed gegaan!

Ik hoop dat jullie ook snel kunnen gaan genieten van jullie zwangerschappen!

Liefs, Kaskes

hoi,

dit is mijn 1e zwangershap, maar ben ook heel bang dat het mis gaat. Ik hou nu al zoveel van ons kriebeltje. Ik voel echt steeds dat ik echt zwanger ben, maar het is nog maar zo pril allemaal. Ik wil me eigen niet te veel aan t kriebeltje gaan hechten. Bang voor dat t mis gaat.

x

moet morgen voor de echo.
ik heb er erg naar uitgekeken, maar nu vind ik het ook wel eng.
Ik ben 3 juli uitgerekend dus nog maar kort zwanger.
Ik voel ook eigenlijk niks. soms wat in de onderbuik en gevoelige borsten.

Ik heb wel het idee dat ik niet meer in mijn kleren pas. Misschien dat ik dan toch langer zwanger ben,. Daarom mag ik morgen ook al voor een echo.

Hoop zo dat alles goed gaat.
X

Terug
Bovenaan