Omgaan met behandeling en werk?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn mannetje en ik hebben een discussie over het feit of ik op mijn werk ga inlichten dat we aan een ivf-behandeling gaan beginnen.
Mijn mannetje vind nl. dat niet iedereen dat hoeft te weten. Dat ben ik ook met hem eens, maar tijdens de info-middag over ivf-icsi werd mij duidelijk dat ik geregeld naar het ziekenhuis zal moeten.(ongeveer 40 min. rijden voor mij)
Ik werk 2,5 dagen, hoe ga ik verklaren op mijn werk dat ik vaak weg moet (ben leerkracht, er moet dus vervanging komen). Daarbij komt het feit van de hormoon-behandeling. Misschien is het i.v.m. de eventuele stemmingswisselingen ook beter wanneer ik ze inlicht op mijn werk.

Hoe hebben jullie dat gegaan? Hoe waren de reacties?

Groetjes
Juffy

hoi juffie,
het heeft zijn voor en nadelen dat je het verteld.Wij hebben het ook verteld op ons werk en op het werk van mijn man kregen we alle medewerking.Als mijn man vrij moet dan krijgt ie vrij.Dus alleen maar positief,zijn baas zei het is al erg genoeg dat het zo loopt,dus alle medewerking .Bij mij op het werk is het echter heel anders,omdat ik part time werk net als jij is mij gezegd dat ikzoveel mogelijk de afspraken in mijn vrije tijd moet plannen,kan het echt niet anders datn kost het mij een vakantiedag,maar kan ik wel direkt vrij krijgen(bij ons moet je 4 wkn. van te voren vrij vragen).Dus zo zie je maar dat het veel kan verschillen,en ook nog als je het verteld kan je heel veel medeleven krijgen maar ook veel vragen waar j niet op zit te wachten.
Dus het is maar wat je zelf wilt,maar ik wens jullie veel stertke met d behandlingen,en hou ons op de hoogte als je wil.
Groet gea

hi,

Ik heb het toendertijd ook verteld omdat het gewoon niet anders kan! Je moet om de dag naar het ziekenhuis en soms loopt het uit. En zo kunnen ze ook begrip opbrengen voor je situatie.

Heel veel succes!

gr
Marielle

Hoi Juffy,

Ik moet het zelf ook nog op het werk vertellen. Maar ik verwacht wel dat ik medewerking krijg. Nu moet ik zeggen dat wij een goede werkgever hebben wat dit soort zaken betreft. Voor dokterbezoekjes krijgen wij altijd vrij dus daar heb ik geluk mee.

Ik hoop dat je er uitkomt. Misschien als je het vertelt snappen ze ook waarom je zo vaak naar het ziekenhuis moet en inderdaad wat je zegt met stemmingswisselingen.

Heel veel succes

groetjes

Nicole

Hoi Juffy,

Ik heb bij mijn iui pogingen (heb er pas 1 gehad hoor) gekozen om niets te zeggen op het werk. Wil graag, waar mogelijk, werk en privé gescheiden houden. En de echo's enzo konden steeds voor werktijd. Maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je het beter wel kan zeggen.. voor ivf moet je vaker naar het ziekenhuis en als ze steeds een vervanger moeten zoeken.. dan kan je maar beter eerlijk zijn, wie weet voel je je er daarna ook beter bij?
Veel succes in ieder geval, het lijkt me onwijs moeilijk om te zeggen!
groeten, Saar

Hoi Juffy, zoals ik al tegen meer mensen heb verteld op dit forum.....ik heb het wel verteld op mijn werk. In eerste instantie wil je het uiteraard het liefste voor jezelf houden, maar het maakt het allemaal een stuk makkelijker als je het vertelt, tenminste bij mij wel. Wij zitten momenteel in de IUI behandelingen en moet regelmatig vrij hebben voor een folikelmeting en uiteraard ook voor de behandeling zelf. Ik werk 32 uur, maar ik kan mijn lichaam niet inseinen dat de eisprong altijd moet vallen op mijn vrije dag, want zo werkt het gewoon niet. Ik ben dus op een dag naar mijn baas gegaan, heb verteld hoe de vork in de steel zit en daarmee was het ook meteen geregeld. Nu zei ik afgelopen donderdag tegen mijn baas: as. maandag ben ik later en woensdag of donderdag ben ik er ook niet ivm ziekenhuisbezoek. Hij vraagt niet verder, omdat hij toch wel weet waarom, en ik ben dus geen uitleg verschuldigd. Het maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Succes ermee!

Groetjes, Pleun

Hallo Juffie,

Erg moeilijk is het allemaal he, het heeft voor mij ook heel lang geduurt voor ik er aan uit was of ik het zou vertellen of niet. Afgelopen week heb ik het gezegd tegen mijn baas en hij reageerde heel positief. Hij staat er volledig achter en mag vrij nemen wanneer het nodig is . De grootste reden waarom ik het heb gezegd is omdat er een risico op overstimulatie is stel dat je in het ergste geval opgenomen moet worden dan zijn ze in ieder geval op de hoogte en hoef je niet alsnog het hele verhaal uit te leggen. Of wanneer je na de punctie veel pijn hebt en je liever een paar dagen rust neem dan denk ik dat ze dan eerder begrip hebben omdat je het al aan hebt gegeven .

Heb nu ook meer het gevoel dat ze het een beetje begrijpen waarom ik soms zo gestrest kan zijn of 'raar uit de hoek kan komen' heb tot 2x toe echt woorden met hem gehad omdat ik helemaal op was van de zenuwen van alle onderzoeken en operaties.

Het blijft moeilijk om een keuze te maken , in ieder geval veel succes.

Bedankt voor jullie lieve reacties,

Ik heb eerst afgewacht wanneer ik kon beginnen met de behandeling. Daar heb ik vandaag groen licht voor gekregen; ik kan komende week beginnen met het slikken van de pil, vervolgens mag ik door met hormoon prikken.

Ik ben na dit bericht naar mijn directeur gegaan en hem vertelt waar wij mee bezig zijn. Een hele positieve reactie. Hij gaf direct aan; het team lichten we niet in want zij hebben er in eerste instantie niets mee te maken. Zeker nu in het begin. Hij vond het beter, als het nodig zou moeten zijn, om mijn collega's later in te lichten.

Was met hier eigenlijk heel blij mee. Hij regelt dat er vervangers komen en ik kan gewoon starten met de behandeling!

Lief he!

Juffy

Terug
Bovenaan