Omgaan met hitte in slaapkamer

<p>Heeft er iemand nog tips? Mijn zoontje van 13 maanden was net meerdere keren aan het kokhalzen en echt helemaal bezweet. Het is zijn kamer dan ook 26 graden en echt heel benauwd. Helaas hebben wij niet de centjes om een airco in zijn kamer te installeren. Ik hem nu in alleen zijn luier in zijn slaapzakje gelegs, maar ben me wel rotgeschrokken en bang nu de temperaturen nog hoger gaan worden. Hoe doen jullie dit met jullie kindjes? Mijn zoontje heeft het altijd snel warm, was van baby af aan al. Maar zo kokhalzen en drijfnat, doet geen goed voor mijn nachtrust. Zit me meteen de engste dingen in mijn hoofd te halen</p>
 
Is een ventilator misschien een idee? Ons zoontje slaapt bij ons op de kamer en bij ons is het ook heel warm. Wij slapen met een ventilator. Mijn zoontje zelf slaapt alleen in een rompertje zonder mouwen.
 
ik heb recent wel een “airco” aangeschaft van de action. Het is echt een mini rot dingetje, maar het werkt wel. Wellicht is dat een optie? Het is een airco die je af en toe moet vullen met ijswater..... voor een volwassene in ruime ruimtes doet het wel niet zoveel, maar voor zo een kleintje vast wel.
 
Wij hebben een ventilator op dr kamer staan en die staat dan op de laagste stand. Heb hem zo staan dat er een heel klein beetje van de koele lucht langs het bedje gaat. Ze heeft alleen een romper aan met slaapzak. 
 
Wij hebben een ventilator op dr kamer staan en die staat dan op de laagste stand. Heb hem zo staan dat er een heel klein beetje van de koele lucht langs het bedje gaat. Ze heeft alleen een romper aan met slaapzak. 
 
Heel herkenbaar. Wij wonen momenteel in een caravan met unit omdat we aan het bouwen zijn. Maar het wordt hier serieus ook bloed heet. We sliepen met onze dochter van bijna 1,5 in de unit maar zijn nu aan het verkassen naar de caravan. In de unit hebben we een airco maar die kan de hitte niet tegenwerken zo warm wordt het. Er zit geen deur in dus we kunnen niks open zetten, en in een airco slapen is volgens mij niet zo best en hij maakt een herrie. In de caravan hebben we ramen die we s'nachts open kunnen zetten dus dat is fijn het koelt er ook snel af. En idd een waaiertje is een optie. Maar ik maak daar ook zo'n zorgen om vreselijk die hitte voor die kleintjes. In Auhustus komt nr 2 dus hoop dat de zomer dan snel voorbij is, dat vind ik helemaal eng met een pasgeboren baby. Succes meid!
 
Wij laten overdag de ramen dicht en hebben een warmte en lichtwerende gordijn. Vlak voor het naar bed gaan gecht haartjes polsen en voetjes nat maken met koud water.. 
vanaf volgende week gaan we weer de ventilator op de kamers zetten.. ben echt benieuwd. 
 
Airco installeren is inderdaad duur. 
Een ventilator
Alleen een luier aan doen 
Verduisterende gordijnen 
Raam open laten staan snachts
Water laten drinken voor het slapen gaan
Misschien een oplossing? 
 
Airco installeren is inderdaad duur. 
Een ventilator
Alleen een luier aan doen 
Verduisterende gordijnen 
Raam open laten staan snachts
Water laten drinken voor het slapen gaan
Misschien een oplossing? 
 
Terug
Bovenaan