Steyn is nu ruim 2 jaar en wij hebben thuis 2 katten en 1 hond. Hij heeft die beesten altijd al erg interessant gevonden en tot op heden is het goed gegaan, maar de laatste tijd merk ik dat hij ze soms echt niet met rust kan laten. Nu gaan de katten door het kattenluik naar buiten als ze het beu zijn maar de hond niet. Die gaat grommen, wat harder grommen enz. Ik ben bang dat het vandaag of morgen misgaat en dan hebben we de poppen aan het dansen natuurlijk. Steyn "trapt" ook graag naar de hond. Niet hard ofzo, maar op een duwende manier. En wat ik ook probeer, hij wil maar niet luisteren.Als onze hond in de bank ligt, gaat hij ernaast zitten en erop klimmen. Ga ik ernaartoe slaat hij snel zijn handjes tegen elkaar en maakt hij mij duidelijk dat hij niet aan de hond mag komen, maar zodra ik me omdraai begint hij weer te klimmen. (hoezo aan het uitdagen he...) Gaat onze hond van de bank af om ergens anders een rustige plaats te vinden, dan tippelt hij erachter aan.
Dus is mijn vraag....
Hoe pak ik dit aan?
Hebben jullie tips hoe ik Steyn duidelijk kan maken dat hij de hond met rust moet laten?
Gr.
Dus is mijn vraag....
Hoe pak ik dit aan?
Hebben jullie tips hoe ik Steyn duidelijk kan maken dat hij de hond met rust moet laten?
Gr.