Omgaan met prikkelbaar zijn

<p>Hey!</p><p>mijn baby is 8 weken oud en ik ben dol op hem. Na een moeilijke start slaapt hij zo nu en dan een paar uurtjes door snachts en is hij redelijk vrolijk overdag. Overdag slapen vind hij maar niets dus dat doet hij niet zoveel. Nu is het zo dat hij vooral bij mij zijn fles wilt drinken en slapen en dat is natuurlijk logisch. Bij mijn vriend gaat het nog allemaal erg moeizaam en drinkt hij moeilijk zijn flessen. Ik ben ook degene die altijd die nachtvoeding doet maar ik begin echt een beetje op te raken. Ik merk dat ik steeds meer geprikkeld word, naar tegen mijn vriend doet en in mijn hoofd constant denk “je doet niets, je laat mij alles doen”</p><p>dit is niet helemaal waar want hij doet echt wel zijn best maar het gaat allemaal zo moeilijk omdat mijn zoontje bij hem een stuk minder toelaat dan bij mij komt alles bijna op mij neer. Ik ben echt dood op en kan niet zo goed meer aardig doen. Nu vraag ik niet perse relatie advies ofzo maar vraag ik me af of meer mensen zich na een paar weken wat neerslachtig en oververmoeid gingen voelen en die hun verhaal daar ook over kwijt willen. Mijn partner is nu op een verjaardag van een gezamenlijk vriend waar ik geen baby mee naar toe wilde nemen en ik vond dat prima maar aan de andere kant weet ik wel weer dat ik het mezelf eigenlijk alleen maar moeilijker maak omdat ik er nu vanavond/vannacht weer alleen voor sta. </p><p>Ik voel me schuldig tegen over iedereen dat ik niet meer zo vrolijk ben en weet niet zo goed hoe ik het beter moet maken. </p>

Wat rot dat je je zo voelt. Het is wel heel logisch. Hier ook een kleintje van 8 weken. Hoewel hij een makkelijke baby is vind ik het soms ook zwaar dat er zo veel op jou als mama terecht komt. Dus zeker als het bij jouw kindje wat minder soepel gaat is je gevoel helemaal logisch. Ook van vriendinnen hoor ik dat de papa's het helaas toch grotendeels aan ons overlaten. Helaas geen tip maar wel even een hart onder de riem. Je bent hierin niet alleen!

Superherkenbaar hoor! En dat terwijl wij echt een rustig, makkelijk kindje hebben. Ik gaf borstvoeding dus was sowieso degene die alle voedingen moest doen, ons zoontje lag in de co-sleeper aan mijn kant van het bed. Logisch natuurlijk vanwege het voeden 's nachts, maar ook alle andere kleinigheidjes waren al snel heel de nacht mijn verantwoordelijkheid.
Bespreek het met je vriend! Leg uit hoe je je voelt en dat je weet dat hij het niet expres doet, maar dat je het wel zwaar vindt. En blijf vooral wel oefenen met hem flesjes laten geven etc. Op den duur raakt jullie kleintje ook aan papa gewend, en dan kan hij jou veel meer gaan ontlasten.

Terug
Bovenaan