Omgaan met stemmingswisselingen

<p>Hoi!</p><p><br />Ik ben 16 weken zwanger, heb sinds een paar weken enorme moodswings en weet niet goed hoe hiermee om te gaan. Vandaag was het even extreem: vanochtend barstte ik in tranen uit omdat een fietser riep dat ik niet uit moest kijken. Toen die huilbui over was liet ik een potje lege batterijen op de grond vallen. Je raadt het al: weer een huilbui.</p><p>Zojuist kreeg ik een huilbui omdat ik een vervelende mail kreeg van een klant die weigert te betalen. (ik ben zzp-er)</p><p>De oorzaak van de laatste huilbui was weliswaar naar mijn mening iets legitiemer dan de eerste twee ;-) Maar ik word er behoorlijk moe van en het kost me ook veel tijd. Wat doen jullie hieraan? </p>

Same here, huilen om niets en heeeeel kort lontje. Ik doe er eigenlijk niets aan behalve af en toe sorry zeggen tegen mijn vriend en kids :) Ben nog maar 8,5 week dus ik kan/wil de aanleiding verder ook nog niet bekend maken bij anderen dus hoop dat ze later denken; ooooh vandaar... Maar in jouw geval zou ik gewoon zeggen “sorry, hormonen!”. En tja, dat huilen, daar doe je niets aan. Lekker laten gebeuren en om lachen :)

Whahaha, ja dat is wel waar. Hoe meer mensen het weten, hoe vaker ik hormonen als excuus kan gebruiken voor mijn huilbuien ;-)
Maar het vervelendste blijft dat het me gewoon veel energie kost. Dus daar zou ik graag mee om willen leren gaan.

Terug
Bovenaan