omgang met nieuw broertje of zusje

hallo hoe gaat dit bij jullie ik heb een dochtertje van 3 en een zoontje van nu 8 maanden het gaat op zich prima ze is lief voor haar broertje maar af en toe kan ze zo jaloers reageren door haar broertje express pijn te doen of iets stouts te doen wat ze eerder nooit deed ze wil af en toe ook een soort baby zijn heb ik in de gaten hoe moet ik hier mee om gaan groetjes nathaly ps ik heb er vanaf zwangerschap en gewboorte overal bij betrokken em we hebben ook vaak momenten voor ons samen zonder de kleine
 
Mijn zoontjes zijn nu 3,5 en 16 maanden oud. Het gedrag wat jij beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Toen Tom nog heel klein was, kon Max niet van hem afblijven. Regelmatig werd er aan handjes en voetjes getrokken. Vaak niet ineens om hem pijn te doen, maar gewoon om aandacht te krijgen. Nu Tom wat ouder is, doet Max dit minder. Een reden hiervoor zou kunnen zijn dat Tom hem nu gewoon terugpakt. De rollen beginnen zich nu een beetje om te draaien. Max vindt dat niet leuk en doet het dus niet zo vaak meer. Ik denk dat het gewoon een fase is, waar je oudste doorheen moet. Als de jongste dadelijk wat ouder is, zul je vanzelf zien dat het wat minder wordt.
 
danke dat ik het niet alleen ben ik denk ook inderdaad hoe jij zegt dat als de kleinde straks wat ouder is en haar gaat terugpakken het andewrs wordt. ze merkt nu ook dat hij kan bijten dus een vinger in de mond stoppen voor te plagen doet ze al niet meer ze begint hem wat meer met rust te laten ik zal dus geduld moeten hebben even nog
danke
 
Terug
Bovenaan