Omgangsregeling baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben inmiddels 30 weken zwanger en de vader en ik zijn uit elkaar. Contact gaat ontzettend moeizaam, maar ik zou het toch fijn vinden dat de kleine straks een goede band met hem kan opbouwen.</p><p> </p><p>Nu komen we er over onder andere de omgangregeling niet uit. Hij wil de baby bij 4 weken oud om het weekend bij hem hebben met een doordeweekse papa dag. Nadat ik me enigzins heb verdiept in omgangregelingen lijkt het mij het beste om hem in het begin 2 x per week 1 uur langs te laten komen, dit langzaam uit de breiden naar meer uur, dan wat uurtjes met hem mee naar huis, vervolgens als ik weer ga werken 1 dag in de week bij hem thuis en in het weekend een dagje en langzaam opbouwen naar een overnachting. Dat uiteindelijk uitbreiden naar meer uurtjes bij hem zodat we na een jaar of 1,5/2 over kunnen gaan op het om het weekend een weekend regeling.</p><p>Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is mijn voorstel enigzins redelijk? Ik moet bevallen in het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk en heb kans op eclampsie en HELLP syndroom wat me ontzettend angstig maakt voor de bevalling. Daarom wil ik hem er ook niet bij hebben omdat ik geen onnodige stress wil hebben bij de bevalling en hij me dat nu wel geeft en ik dat in de komende 2,5 niet zie veranderen. Daarom ook in de kraamweek niet veel uur omdat ik na de bevalling alsnog complicaties kan oplopen. </p><p>Ik krijg alleen maar te horen dat ik hem vanalles ontneem op deze manier waardoor ik me echt klote voel.</p><p>Mag ik jullie mening hierover?</p>

Voor zo'n jong kind is het belangrijk voor de hechting dat hij/zij niet langdurig ergens anders is. Dus liever een paar keer per week kort contact dan om het weekend een heel weekend. Je zegt dus niks geks, maar het is wel een lastige situatie. 

Ik zou je willen aanraden om uit te zoeken welke professional je hierbij kan helpen, om te onderbouwen waarom niet direct een heel weekend. Wellicht heeft iemand anders hier tips welke professional je daarvoor zou moeten hebben. 

Sterkte!

Ik zou dit inderdaad niet met zijn 2en maar samen met een mediator doen. Zijn eisen zijn niet reëel op zo'n jonge leeftijd van het kind. Hij vraagt al bijna 50% van de tijd, dit gaat een rechtbank ook nooit toekennen en pas vanaf het kind een kleuter is reëel, als co ouderschap.
Met een mediator kan een ouderschapsplan worden opgesteld om het aantal uren uit te breiden. Ik denk dat als je dit probeert onderling te doen, dit veel stress gaat opleveren die niet goed is voor jou en de baby.
Veel succes!

Hebben we niks aan gehad, die vroeg alleen oppervlakkige vragen, vulde veel dingen in en was inaccuraat. Dus we hebben vandaag een gesprek gehad bij een maatschappelijk werker alleen wil die nu niet concrete afspraken maken en het per keer bekijken. Maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten om in mijn kraamtijd heisa te hebben over een omgangsregeling terwijl ik zelf moet herstellen van de bevalling en aan de kleine moet wennen.

Ik zou het aan laten komen op een juridisch proces. Ik neem aan dat een rechter niets toestaat wat ongezond is voor een baby. Laat de vader dingen online zien over wat goed is voor een baby.
https://www.juridisch.eu/omgangsregeling-baby/
Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt?

Het allerbelangrijkste is wat voor de baby goed is. En dat is helaas niet wat pappa het leukste vindt.

Mijn dochter is 14 weken en ik ben vorige week begonnen met werken, ik heb al genoeg moeite met haar een dag missen. Laat staan een heel weekend 4 weken nadat je bent bevallen! Dit is echt geen reëel voorstel hoor.

Ehh ik vind dat van jou realistisch en zelfs heel moeilijk nog! Mijn kids (oudste is 3) hebben nog nooit gelogeerd ergens…dus dat zou never nooit al na 4 weken zijn gebeurd al
zou de paus het eisen! Leg je aub nu NERGENS aan vast want wat jij nu nog ok zou vinden: vind je hoogstwaarschijnlijk na de bevalling ineens niet meer ok. Want zodra je écht je kindje vasthebt is loslaten extreem moeilijk. De angst, verantwoordelijkheid, controle, ritme en liefde…is een wervelwind en je leven zal plots helemaal anders zijn ❤️ dus beslissingen kunnen dán pas gemaakt worden. Stel je kindje heeft reflux of jij een keizersnee ofofof….zonde dat het zo moest lopen maar van beide kanten begrip en kalmte is ten beste voor jullie kleintje straks. Succes en veel geluk ?

Terug
Bovenaan