Omgangsregeling

<p>Mijn ex en ik zijn in overleg over een omgangsregeling voor onze dochter van 7. Ze is zijn enige kind, mijn middelste. <br />Ik gun haar de omgang met haar vader. En ze is ook gek op hem. <br />maar ik merk dat ze het erg lastig vindt om als enige steeds “ons gezin” te verlaten en mee te moeten. <br />Reageert ook met hevige emoties als ze weer terugkomt. Moet dan echt haar plekje weer zoeken. Zeker als blijkt dat wij wat lekkers gegeten of iets leuks gedaan hebben. </p><p>Wat zou nou helpend zijn in deze situatie. En wat met vakantie periodes. Dan mist ze natuurlijk helemaal leuke momenten die wij als gezin beleven. Waardoor ze zelf amper geniet van de leuke tijd bij papa. <br />Ook vind ik het voor de band tussen de kinderen onderling wenselijk dat ze samen jeugdherinneringen kunnen maken. </p><p>Iemand tips over de invulling?</p>

Hoi, 
een beetje late reactie... Vriendin van mij werkt op basisscholen als schoolmaatschappelijk werkster. Zij zijn op dit soort situaties getraind. Misschien kan je eens vragen of er ook zo'n medewerker bij jullie op school rondloopt. Je kunt dan misschien eerst samen met je ex met deze persoon praten en aangeven waar je tegenaan loopt. Zij kunnen dan op een professionele manier met jullie dochter praten om uit te zoeken wat haar wensen zijn. 
Misschien durft ze het bij jullie niet helemaal goed te uiten omdat ze niemand wilt kwetsen. 
Mocht er geen maatschappelijk werker op school zijn, kun je het ook vragen via het consultatiebureau. Ik denk dat het belangrijk is dat zij in een veilige omgeving haar wensen kan kenbaar maken zonder dat iemand zich aangevallen of gekwetst voelt. Het is een lastige situatie en hopelijk komen jullie er samen uit! Succes :) 

Terug
Bovenaan