Omgangsregeling?

Hoi mensen,
Ik hoor nu niet op dit forum hoor, maar ik wil toch graag een zo groot mogelijk publiek bereiken omdat ik hier echt mee zit.

Ik heb een zoon van anderhalf, echt een schat. Het ziet er naar uit dat mijn man en ik, in redelijk goede harmonie, uit elkaar gaan.
Ik wil niet dat mijn man een vreemde van zijn kind word, zoals zoveel vaders die hun kind maar 1x per 2 weken ziet ofzo. Maar mijn man wil echt 50% voogdij hebben. Kan ik ook wel begrijpen.

Hebben jullie advies wat de beste oplossing voor mijn zoon en voor ons zou zijn???

Sorry dat ik jullie in jullie geluk verstoor hoor, maar ik ben ten einde raad en kan geen goed advies op internet vinden. Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel op dit forum gezeten, dus vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Veel liefs
XXX

Wat naar zeg! Wel heel goed van jou dat jou man de kleine wel mag blijven zien. Helaas is dat niet altijd zo.
Maar kennelijk wil je ook niet dat hij de helft van de voogdij krijgt? Misschien is dan 2 dagen per week iets? dat ie in het weekend naar zijn vader gaat? Ik hoop dat jullie er goed uit komen.
Sterkte
liefs diana

Vervelend dat jullie relatie niet loopt zoals je zou wensen. Goed om op deze manier uit elkaar te gaan, knap!
Misschien is het co-ouderschap iets voor jullie? Ik ben er niet echt in thuis, maar als je zou googelen komt er vast wel iets uit. Ik weet alleen dat beide ouders dan  evenveel aandeel in de opvoeding hebben.
Sterkte met alles!
grts, daantje

Hoi Tinkerbelletje,

Mijn vriend is in zijn vorige huwelijk gescheiden en heeft twee dochters uit  dat huwelijk. Zij hebben het ook in goede harmonie kunnen verdelen. Gelukkig maar!

Qua verdeling hebben ze aangehouden dat de kinderen om het weekend bij de één of de ander zijn. Die planning staat vast en zo is dat voor de kinderen duidelijk. Het is volgens mij niet goed om de weekenden altijd bij één te zijn, omdat weekenden toch de momenten zijn met meer tijd en meer mogelijkheden voor leuke dingen. Die moeten beide ouders dus ook kunnen blijven doen met kinderen.
Verder zijn de kinderen doordeweeks twee vaste dagen bij hun vader en blijven dan ook slapen (in ons geval donderdag en vrijdag, als ze dus ook weekend bij ons zijn dan blijven ze van donderdag t/m zondag)  Zo hebben ze ook door de weeks een vast ritme. Dus niet 50%, maar wel dus wel vaak bij hun vader.
Misschien ook een idee voor jullie?

Daarnaast overleggen ze over alle belangrijke zaken. Ook ouderavonden, bezoekjes aan evt nieuwe scholen, bijeenkomsten sport etc gaat één van de twee in overleg heen. En regelmatig overleg over zaken als opvoeding. Bij jullie is het misschien lastig omdat jullie kindje nog zo jong is. In hun situatie waren de kinderen al iets ouder en wisten ze dus precies dat ze hetzelfde dachten over de opvoeding en zetten allebei die lijn door.

Heel veel succes ermee!

Hoihoi,

Mijn broer en zijn ex zijn uit elkaar gegaan toen hun dochtertje bijna 1 jaar was. Inmiddels is ze bijna 6 jaar en hebben ze al jaren een regeling dat ze allebei de zorg gelijkelijk verdeeld hebben over de week. Dus niet dat de een haar alleen in het weekende heeft ofzo. Soms verandert er wat in de 'roostering' na wat maanden maar wat ik ervan mee krijg is  dat het zo best aardig werkt voor ze. Allebei hebben ze hun dochtertje ook een stukje van het weekende, wat fijn is, omdat ze ook allebei werken. Vakanties van meer dan een week en speciale dagen als verjaardagen of jubilea ofzo regelen ze hier buiten om.

Groets, Sara

Hoi hoi,

Ik vindt het goed van jullie dat jullie een goede omgangsregeling zoeken en dat zowel jij als je man(ex) jullie kindje opvoed. Mijn vriend heeft na zijn scheiding nu al meer als een jaar zijn dochtertje niet meer gezien en zijn we nog steeds bezig voor een omgangsregeling echt een lang durige kwestie. Als hij een omgangs regeling zou krijgen wat nog maar de vraag is dan ziet ie zometeen zijn dochter 1x in de 2 weken een weekend van vrijdag tot en met zondag. Misschien is dat ook iets voor jullie? Maar die keus moeten jullie maken maar misschien een tip.

Veel sterkte en succes ermee.

Gr Fruit Girl

Hoi Tinkerbelletje...

Ik ken je probleem.
Mijn vriend heeft een zoontje van 4 en hij en zijn ex-vrouw zijn nu al 3 jaar uit elkaar.
Omdat zij het nooit heeft kunnen accepteren dat mijn vriend bij haar wegging, heeft ze het kind heel vaak weggehouden.
Een keer hebben wij Kevin 5 maanden niet gezien of gesproken en dat komt hard aan.
Ook verteld ze iedereen dat mijn vriend haar altijd mishandeld heeft... Nou ik kan je vertellen dat mijn vriend daartoe nooit in staat zou zijn.

Na 3 jaar zijn we eindelijk naar de rechter gekunnen en die heeft uitgesproken dat we co-ouderschap kregen.
Ik kan je wel vertellen dat Kevin het sindsdien veel beter doet.
Wij zagen hem eerst ook maar een weekend in de 14 dagen en dat wilde mijn vriend niet.
Kevin snapt nu heel goed waar hij aan toe is en vind het ook heel fijn dat ie na een week weer naar ons toe mag.
Hij is sindsdien ook veel rustiger geworden.
Dus ik vind dat co-ouderschjap de beste oplossing is...

Veel liefs Esther

Terug
Bovenaan