Omgangsregeling

Zal hieronder mijn vraag even plakken. Had het al in een eerder berichtje staan en ik zou zo graag wat meningen of ideeen krijgen.
Naar aanleiding van mijn op hande zijnde scheiding het volgende:

Zou graag wat meningen horen over het volgende: in de omgangsregeling zou Quinn om de week een heel weekend (vrijdag t/m zondag) naar zijn vader gaan en om de week op maandagavond bij hem blijven slapen als mijn schoonmoeder op maandag en dinsdag oppast. Nou heb ik wat advies bij een advocaat ingewonnen en zij gaf aan dat een heel weekend vaak wel een hele belasting is voor zo'n kleintje. Zelf was ik daar ook al bang voor, helemaal omdat Quinn moeilijk slaapt op andere plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee of een mening. Zou van zaterdag t/m zondag niet een beter idee zijn??

Wie wil er met mij meedenken? Ik moet al over zoveel nadenken nu (alimentatie, woonruimte enz) dat alle hulp welkom is!

Alvast bedankt,
liefs Wendy

Ik heb in de Ouders van nu (weet niet meer welk nummer, want de kat heeft eroverheen gepiest) gelezen dat je zo veel mogelijk vast moet proberen te houden aan een vast rollenpatroon. Deed jij de hoofdmoot van de verzorging, dan moet je dat blijven doen.

Er stonden ook wat sites in het artikel die voor jou misschien wel handig zijn:
www.ouderplan.nl
www.scheidingsschool.nl
www.kinderen-echtscheiding.nl
www.conflictbemiddeling.nl

Hoop dat je er wat aan hebt. Trouwens voor zo'n kleintje is het wel genoeg om maar 1 nachtje weg te zijn. Ik neem aan dat het een voorstel voor een omgangsregeling is. Je kan er later toch altijd nog meer van maken, of niet dan?

Sterkte Ilona

Ik vin dit goed, zo heeft de kleine vanaf het begin de tijd om ook bij zijn vader een ritme op te bouwen, hij krijgt bij jou een ritme en bij zijn vader, dat pakken ze wel op hoor, als het maar altijd zo gaat. Het feit dat hij slecht slaapt op vreemde plaatsen is alleen in het begin van pas, al snel zou het bedje bij zijn vader ook zijn eigen bedje/plekje worden.

maandag blijven slapen zou ik niet doen, heel eerlijk niet vanwege dat het niet goed zou zijn voor de kleine, maar om het feit dat je hem dan wel heel erg moet missen.

Ik zou het heel goed vinden als je hiermee accoord gaat. ik zie het nu bij het dochtertje van een vriend van mij. eerst mocht hij haar ook van vrijdag tot zondag, het dochtertje vond dat erg leuk. dat kon de moeder niet hebben en heeft toen gezegt, dat hij haar om de week alleen nog maar op zaterdag van 10tot 5 mocht ophalen.

eerst was die kleine meid nog jong en snapte toch niet of haar vader veel of niet kwam, nu is die meid 5, en begrijpt heel erg goed dat haar moedre haar bij haar vader weg houd.   de moeder en het dochtertje hebben hier echt heel erg strijd om, wat je ook ziet is dat als ze nu opgehaald word, er altijd wat leuks gedaan word, altijd een beetje feest want hij ziet haar maar zo weinig, dit weer tot ergenis van de moeder, want die krijgt weer te horen, hier mag niets, en bij papa wel, en met papa eten we altijd patat of tostie dus ik wil bij jou geen aardappels. als die kleine een heel weekend bij haar vader zou zijn, zou het daarook niet altijd feest zijn en zou ze   daar ook gewoon regeltjes hebben, dat zou voor de moeder ook prettiger zijn.

ook zittten ze nu continu rechtbank in rechtbank uit, om de regeling weer terug te zetten naar om de week een weekend.

het kost veel en die kleine krijgt er genoeg van mee.

zelf vind ik zolang de vader geen erge misdadiger is en zolang hij van het kindje houd, moet je ze bij elkaar houden, en een weekend is in mijn ogen (en gezien uit ervaring) helemaal niet verkeerd.

Hoi,
probeer hier echt goed uit te komen, want dat is heel belangrijk voor je kind. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat er wordt afgesproken, als jullie je er allebei maar in kunnen vinden. Een kind went aan "alle" situaties dus het argument wat je advocaat noemt vindt ik echt onzin. Het is veel belangrijker dat jullie samen het eens zijn en geen ruzie maken, dan het precieze aantal nachtjes.
In mijn werk heb ik hier dagelijks mee van doen. Heb je vragen, stel ze gerust.
Groetjes Veerle

Ik ken ook een stel die elke week doen: de ene week de zaterdag, de andere week de zondag. Ziet de vader het kind iedere week ipv eens in de 2 weken! Deze papa past doordeweeks ook wel eens een avondje op in het huis van de mama, zodat die dan kan sporten. Het is maar net hoe goed je met elkaar om kunt gaan natuurlijk.

Voor zover ik weet hoeft een baby nog niet in de omgangsregeling mee te doen. Dit begint pas als het kind niet meer aan de borst is (logisch..). Dus tussen de 1 en 2 jaar.

Hoi,

Ik ben het op zich met Veerle eens.
Voor de toekoms, als je kleine al wat ouder is, zorg er dan voor dat de regels in beide huizen gelijk zijn. Niet dat je dan krijgt "van pappa mag ik dit" en "van mamma mag ik dat". Je kind weet dan ook waar het aan toe is.
Ik hoop dat alles verder goed gaat en dat je wat aan de tip hebt.

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan