omgedraaid dag- en nachtritme

Hoi allemaal

Mijn dochter Karlijn is vandaag precies drie weken oud. Ze doet het prima, alleen draait ze haar dag- en nachtritme volledig om. Het gevolg is dat ze overdag slaapt, en ons 's nachts wakker houdt omdat ze dan klaarwakker is. Ze wil dan alleen maar vastgehouden worden. Wegleggen heeft geen zin want ze blert de hele buurt (en ons) ongelukkig.
Wij slapen dus nog maar een paar uurtjes per nacht (drie of zo) en beginnen er als zombies uit te zien.
Wie heeft er tips om het dag- en nachtritme van Karlijn om te kunnen draaien?
Ze doet dit nu al drie weken, en het lijkt erger te worden. We worden er zo langzamerhand behoorlijk gek van. Ze begint met onrustig zijn om een uur of negen 's avonds en pas om een uur of vier 's nachts wil ze slapen. Badje hebben we al geprobeerd, dat werkt niet. Onder de douche 's avonds werkt ook niet. HELP!

(toch is ze de liefste baby ooit hoor ;-)

Frees
 
tja bij jou in de buik is ze vast ook s'nachts het actiefst geweest.Dus dat ze dat nu nog steeds is is niet zo raar natuurlijk.
probeer een duidelijk ritueel bij de nacht te bedenken.
Kamertje goed donker maken en misschien een vertrouwd geluid in de buurt Bv een tikkende wekker (lijkt op je hartslag)
je kindje komt vanzelf in een goed ritme maar dat heeft zijn tijd nodig.
ik zou alleen zeggen probeer duidelijkheid te scheppen . Zeg tegen je kindje ga nu maar lekker slapen. Maak overdag het kamertje niet te donker en 's nachts dus zo donker mogelijk.
Draai alleen bij de avondvoeding het muziekdoosje helemaal op etc
 
o en natuurlijk hou het een poosje vol. Hoe kan ze weten wat de bedoeling is als je het maar een of twee keer doe.Probeer iets en houdt het minimaal 2 weken vol. Zit er geen verbetering in kun je weer wat anders proberen

 
ik vroeg me af of het inmiddels al wat beter gaat?
Lijkt me erg vermoeiend zo.
Anders misschien een keer afspraak maken dat de een er de ene nacht steeds uitgaat en de ander de andere nacht. Kunnen jullie allebei een beetje bijslapen?
 
Terug
Bovenaan