Omgekeerd dag/nacht ritme?

<p>Hi!</p><p>Wij hebben een mooie dochter van nu ruim 1 week oud. Eigenlijk merkten we vanaf het begin al een hoop onrust en een hoop gehuil. Mijn man en ik hebben beide een koemelkallergie dus zitten inmiddels op de neocate voeding in overleg met de huisarts en kinderarts. Toch merk ik nog wat onrust en slaapt ze overdag heel goed (komt netjes om de 3 uur voor voeding) maar snachts is het zo’n ander verhaal! We voeden op verzoek dus er kan dan ineens 4 uur tussen zitten, maar daarna is ze zo onrustig. Niet weg kunnen leggen, steeds beetjes bijgevoed willen worden. Is dit een omgekeerd dag/nacht ritme of is het verstandig om op de klok te gaan voeden en die 3 uur ook snachts aan te houden?</p><p>Ik hoop dat iemand tips heeft!</p><p>liefs,<br />Mama van Isa</p>

Lieve mama, op deze leeftijd is dit nog heel normaal. Klinkt alsof het dag-nachritme nog niet helemaal op orde is. Ook vonden kindjes het vaak lastig om s nachts in hun eigen bed te slapen.
Heb je wel eens gehoord van regeldagen ? Dag 8-9 is een heel bekende met veel onrust en kan echt een paar dagen duren (hier kwam ze opeens om de 1,5 uur voor de voeding).
Zorg dat je zelf overdag ook bij gaat slapen! Blijf vooral voeden op verzoek, dat is het beste voor je kindje. En hou vertrouwen, de eerste maanden zijn het lastigst (op week 6-8 zit de onrustpiek). En neem de tijd om je kindje te leren kennen. Het komt goed

Klinkt idd als omgekeerd dag/nacht ritme. Je zou altijd eens kunnen kijken wat er gebeurd als je echt strikt om de 3u gaat voeden. Misschien went je kindje eraan en geeft het jullie beiden rust en regelmaat?

Wij hebben het een beetje gecombineerd gedaan. Overdag hebben we strak op schema om de 3 uur en 's nachts lieten we het haar zelf beslissen. 's nachts varieerde het dan van 3 uur tot 6 uur. Ongeveer na 8 weken ging ze echt goed doorslapen en sliep ze van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends.

Dankjewel voor jullie reacties! Ik probeer om de 3 uur te voeden maar dit laat ze niet echt toe. Als ik haar wek dan drinkt ze niet en slaapt ze vrolijk verder. Drinkt ze wel dan komt ze 1,5 later alsnog voor een extra beetje. Nu al een eigenwijze dame haha! Ze krijgt dus wel Neocate en ik lees dat dit ook lichter verteerbaar is. Het is altijd weer zo'n zoektocht met zo'n pasgeboren baby dat je er soms wat onzeker van wordt!

Ach, 1 week oud! 
Begrijp me niet verkeerd, die eerste periode is slopend. Maar met 1 week oud kun je geen enkel ritme van een baby verwachten. Dat komt rond een maandje of 4 wel. 
Het is nog heel normaal dat ze hun uurtjes hebben waarop ze erg huilerig zijn. Die van mij had vanaf een uur of 4 snachts dat ze de slaap niet meer zo kon vatten. En ze huilde vanaf de middag tot laat op de avond. Ze sliep ook enkel op mij, wilde nergens anders slapen. Ook niet in de wagen, in een babynestje of in de cosleeper. Ik deelde tot 6 weken mijn eigen bed, om maar aan slaap te komen. 
Er zitten van die wonder babies bij die direct goed slapen en vanaf een paar weken doorslapen. Maar de meeste hebben een rottige eerste 3 a 4 maanden en dan nog tot 1,5 jaar regelmatig gebroken nachten. De minder rozige kant van het hebben van jonge kinderen. ? 
Gewoon lekker troosten en voeden wanneer je kindje vraagt. Slapen mag nu nog overal waar het lukt. En probeer zelf te slapen als je baby slaapt, ook overdag. Ik kon dat door de hormonen slecht, maar als het lukte dan scheelde dat echt wel iets.

Terug
Bovenaan