Omgeving vertellen als zwanger worden na ruim een jaar nog niet is gelukt?

<p>Hallo, </p><p>ik vroeg mij af: wij zijn nu ruim een jaar actief bezig met onze kinderwens. <br />maar ik merk dat ik het steeds moeilijker ga vinden om niks hierover bij vrienden en familie te zeggen. <br /><br /></p><p>Hoe deden of doen jullie dat? Vertellen jullie op een gegeven moment je omgeving het? Of laat je het voor jullie samen? En zo ja, wanneer verteld je dit? </p>

Het is helemaal wat je zelf prettig vind. Wij hebben het aan 2 bevriende stellen verteld omdat zij allebei op hetzelfde moment met de mededeling kwamen dat ze weer zwangeren waren en wij net die ochtend een negatieve test hadden en dus wisten dat het die ronde niet gelukt was. Het voelde voor ons op dat moment prettig om aan te geven dat wij het ook aan het proberen zijn maar het vooralsnog niet is gelukt. ouders en zo hebben we het nog niet verteld. Denk dat we dat gaan doen als het komende zomer (dan zijn we ongeveer een jaar bezig) nog niet is gelukt. vooral omdat dat ook het moment is dat dokters kunnen en willen meekijken, lijkt me het fijn dit wel met ouders te kunnen delen. 

Wij hebben het met onze ouders gedeeld toen we ook bij de huisarts aan de bel hebben getrokken zodat ze op de hoogte waren dat we hulp zochten.

Vanuit mezelf vind ik het wel leuk dat niet iedereen het weet want dan is de verrassing er wel een beetje af voor m'n gevoel (ook al heeft iedereen vast een idee)

nu ik het zo bedenk heeft me vriend het ook besproken met een vriend van hem omdat die ook pas na 1,5 jaar zwanger waren maar toen waren we zelf nog maar half jaartje bezig.

Terug
Bovenaan