Omneo afbouwen?

Hallo,

kom vaak vragen tegen over het gebruik van omneo, maar hebben er ook mensen ervaring met het afbouwen van omneo en hoe dit gegaan is en eventueel een advies, mijn dochter gebruikt al een tijd omneo maar het cb zei dat het beter is als ze langzaam aan de standaard nutrilon gaat wennen beter voor haar darmpjes en zo maar nu wil ik graag wat ervaringen weten alvast bedankt.

groetjes Bianca

Hoi,

Ik ben in 1 keer ermee gestopt. Je moet gewoon kijken wat jou en je beebje het best uitkomt. Mijn pak as bijna volledig op, dus hier heb ik niet gemengt.
De omneo vond ze ook niet zo lekker, dus dat scheelt.
Maar mengen kan ook, als je nog een deel pak over hebt.. is het zonde tóch??

Groetjes Debby

hoi,
mijn zoontje kreeg het voor het spugen (en heeft dus ook nooit krampjes gehad).
het spugen is operatief verholpen, dus kon hij naar normale voeding over.
ik vond het zonde om het pak half vol weg te gooien, dus ben heel geleidelijk gaan mengen.
5 O / 1 S en dat voor twee dagen, poepluiers in de gaten houden.
en zo telkens minder Omneo....tot het pak op was. Is harstikke goed gegaan.

dat de Omneo niet goed voor een baby is vind ik gek....ze verkopen het niet voor niets ook voor vanaf 6 maanden leeftijd...toch?

Hallo,

Bij ons is het cb al helemaal geen voorstander van omneo en raden frysio comfort aan die heb ik ook gebruikt maar dat hielp niets toen ben ik op eigen initiatief begonnen met omneo nadat een kinderarts zei tegen mij dat al haar kinderen omneo hadden gehad het is een wonder middel voor mij geweest, mijn dochter had veel krampen spugen deed zij niet maar volgens ons cb is het beter als haar maag en darmpjes wel an gewone voeding gaat wennen dus de normale nutrilon, aan de ene kant snap ik dit wel maar ze is nu bijna vier maanden en zat daar toch een beetje mee van hoe doe je dit haar krampen zijn voor het grotendeels over dus ik heb zoiets kan het altijd proberen in ieder geval bedankt voor de tips.

groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Onze dochter is 11 wk oud, na 2,5 wk gebruiken van Nutrilon Standard zijn we overgestapt naar Omneo, met haar gaat nu echt beter we gebruiken ook bij elk voeding 15 druppels van Sab Simplex. Wat betreft cb ik vind het echt belachelijk ene zegt blijf bij een  merk en ander  cb zegt gebruik andere, op zich vind ik zelf dat we moeten kijken wat het beste voor het kind is.
Zelf zit ik ook in dubio hoe en wat want mijn dochter gaat over 5 wk naar kdv, ze zullen haar daar ook  Omneo geven.
Eerst dacht ik  dat we  tot 6 mnd zullen wachten voordat  we van Omneo naar Standard voeding overgaan maar op dit moment ben ik zelf  van mening veranderd. Met 4 mnd kan kind eerste groente en fruithapje krijgen dus dat ben ik ook van plan aan haar te geven, en dat zullen ze zeker ook op het kdv doen. Hierdoor zal ze natuurlijk ook wat minder flesvoeding willen. Dus kijk wat het beste voor je kind is en hoe zij reageert. Jij kan ok proberen met mengen van voeding, als ze negatief hierop reageert kan je altijd weer een stap terug maken.

Sterkte en groeten,

Azzie

Hoi Bianca,

Onze dochter is 11 wk oud, na 2,5 wk gebruiken van Nutrilon Standard zijn we overgestapt naar Omneo, met haar gaat nu echt beter we gebruiken ook bij elk voeding 15 druppels van Sab Simplex. Wat betreft cb ik vind het echt belachelijk ene zegt blijf bij een  merk en ander  cb zegt gebruik andere, op zich vind ik zelf dat we moeten kijken wat het beste voor het kind is.
Zelf zit ik ook in dubio hoe en wat want mijn dochter gaat over 5 wk naar kdv, ze zullen haar daar ook  Omneo geven.
Eerst dacht ik  dat we  tot 6 mnd zullen wachten voordat  we van Omneo naar Standard voeding overgaan maar op dit moment ben ik zelf  van mening veranderd. Met 4 mnd kan kind eerste groente en fruithapje krijgen dus dat ben ik ook van plan aan haar te geven, en dat zullen ze zeker ook op het kdv doen. Hierdoor zal ze natuurlijk ook wat minder flesvoeding willen. Dus kijk wat het beste voor je kind is en hoe zij reageert. Jij kan ok proberen met mengen van voeding, als ze negatief hierop reageert kan je altijd weer een stap terug maken.

Sterkte en groeten,

Azzie

Terug
Bovenaan