Omneo en Avent? (difrax werkt niet goed)

Wij hebben sinds kort omneo voeding, 1, voor onze zoon van 2 weken. De s van difrax is te klein, de m is te groot, nu hebben we de 1,2,3 en dat gaat te snel.

Heeft er iemand ervaring met aventflessen en omneo voeding?

Nu heeft de kleine elke keer de hik na een voeding, en veel last van krampen (daarom zijn we overgestapt op omneo), we hebben alleen nu wel alle spenen gehad, en ideaal is op deze manier niet. Als er iemand tips heeft, graag!

Hoi,

Wij hebben voor Thomas ook Omneo gehad, maar wel gewoon met een difrax fles de brede speen niet de kers! Dit werkte bij Thomas heel goed, omdat de adventflessen en spenen veels te breed waren voor hem. Bij een adventfles dronk meneer binnen 5 minuten zijn flesje leeg, en met de difrax fles binnen 10 minuten. Scheelde alweer iets! En hij was meer tevreden!
De 1,2,3 speen ging voor Thomas ook veels te snel. We hebben eigenlijk eerst de brede speen (weet niet precies hoe die heet wide volgens mij) maat S, en daarna heel lang maat M. Aangezien Thomas zo snel tutterde aan de fles.
Op zich zou het met een S speen moeten lukken, aangezien de Omneo dikker is!

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groetjes,
Super mama

De B-free flessen zijn erg fijn, gebruik ik zelf ook voor mijn zoontje.
Zit een systeem in waardoor hij geen lucht binnenkrijgt en dus minder last heeft van krampjes.
Mijn zoon is nu ruim 5 maanden, en ik gebruik nog steeds speen 1 (eigenlijk tot 3 maanden) Maar als ik speen 2 gebruik heeft hij m in 5 minuten leeg.

Ik moet zeggen dat ik het een erg fijne fles vind.

Groetjes Judith

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal snap:
De omneo alleen ging hier prima door de S-speen alleen omdat wij het verdikten met Nutriton (tegen het spugen) toen ging het mis en hadden we een andere speen nodig halverwege, omdat het dan teveel indikte.
Misschien lukt het wel als je de fles iets minder hard aandraait? Dus echt heel losjes zodat ie nét dicht zit en niet lekt. Ook moet je met het inelkaar draaien van de fles altijd even opletten dat het spleetje in het rubberen rondje in de bodem open is, dus even inknijpen voor je hem weer in de bodem legt. Misschien dat je ventje hem nu vacuüm trekt of dat hij te hard moet zuigen om wat binnen te krijgen?
De Avent fles gaat naar mijn mening nog harder dan de 1-2-3 speen van Difrax.
Volgens mij maakt het tussen de brede S en de smalle S niet zoveel uit, als alleen dat de brede wat soepeler overkomt omdat het brede oppervlak natuurlijk groter is. Ik heb ze beide gebruikt en gebruik de brede fles nu nog voor de ochtend en avond.
Nu kun je het nog niet indenken maar er komt een tijd dat hij ook nog 210 of 240cc gaat drinken en als je er dan ook nog pap bij in wilt doen dan past dat niet meer in een 270cc fles haha!

En die mogelijkheid om een spenenwinkel te kunnen beginnen die ken ik, ik werd er gek van!
Succes met zoeken naar de beste oplossing maar ik hoop dat het in de simpele bovenstaande mogelijkheden zit, dan is het zo in orde!

Groetjes Saskia

Ik heb wel een tip, maar ik kreeg hier zelf voor op mn kl*te van het cb, dus of je het wil proberen moet je zelf weten.....

Wij draaien de fles echt super stevig dicht. Op deze manier zuigt de speen vacuum. Dit was voor ons de enige manier om dochterlief langer dan 3 minuten over een fles van 200 cc te laten doen. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ze na 2 flessen al heel goed door had dat ze af en toe lucht moest laten 'schieten', zodat ze weer verder kon drinken. Toen was het eigenlijk snel over met de krampjes, en ook de boertjes werden kleiner.

Nu is ze ruim 5 maanden, en gaat de speen niet meer zo strak, ze heeft nu door dat er echt genoeg in de fles zit, en dat ze er niet aan hoeft te zuigen als een tierelier.

Maar tja, het is een methode die niet iedereen zal toejuichen, maar voor ons werkte dit echt het beste.

xxx
Mama van Navara

hier ook even onze ervaring....
tot nog toe heb ik geen andere fles gevonden die langzamer gaat dan de avent fles en dan speen nummer 1. dochterlief kwam van de borst en is een hele felle zuiger.   de flessen waren snel leeg.   toch ging het met speen nummer 1 aardig en dan de voeding verdikken met johannes broodpitmeel.   helaas laxeerde dit weer zodat dochterlief afviel in plaats dat ze groeide.   Ze doet het nu prima op de voeding voor hongerige baby's en een klein beetje nutriton.   Ik weet niet of je hier wat aan hebt. maar dan weet je in ieder geval onze ervaring.   het blijft soms een zoek tocht eer dat je een tevreden beeb hebt. Succes!

quote: Mama van Navara reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2009 20:45:29'));

Ik heb wel een tip, maar ik kreeg hier zelf voor op mn kl*te van het cb, dus of je het wil proberen moet je zelf weten.....

Wij draaien de fles echt super stevig dicht. Op deze manier zuigt de speen vacuum. Dit was voor ons de enige manier om dochterlief langer dan 3 minuten over een fles van 200 cc te laten doen. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ze na 2 flessen al heel goed door had dat ze af en toe lucht moest laten 'schieten', zodat ze weer verder kon drinken. Toen was het eigenlijk snel over met de krampjes, en ook de boertjes werden kleiner.

Nu is ze ruim 5 maanden, en gaat de speen niet meer zo strak, ze heeft nu door dat er echt genoeg in de fles zit, en dat ze er niet aan hoeft te zuigen als een tierelier.

Maar tja, het is een methode die niet iedereen zal toejuichen, maar voor ons werkte dit echt het beste.

xxx
Mama van Navara

Dat is een heel goede tip hoor! Werkte hier ook heel goed, ik geef 'm dan ook regelmatig door. Werkt vooral heel goed bij kinderen die zowel borst als fles krijgen, omdat die toch wat meer gewend zijn aan 'hard werken' en de kunnen zich dan met een fles flink verslikken.

Terug
Bovenaan