Omneo niet lekker?

<p>Ik lees hier al een poosje mee maar dit is de eerste keer dat ik een topic open, maar ben heel benieuwd: zijn er meerdere mensen die ervaren dat hun baby Nutrilon Omneo niet lekker vinden? </p><p>Mijn dochter is 11 weken en krijgt sinds 6 weken de eerste en laatste voeding borstvoeding en de rest flesvoeding. Ze had heeeel veel last van krampjes en poepte maar om de 3 dagen, dus zijn we op advies CB overgegaan naar Omneo. Ze zat al op flesjes van 150 ml, maar sinds een week of 4 wil ze nog maar 60/70 ml en dan is het huilen, trappelen, wegduwen... drama dus. CB zegt dat het niet door Omneo kan komen, die vinden baby's juist lekker en is fijn licht verteerbaar. Dus naar ha, die heeft ranitidine gegeven tegen reflux (dat wisten we al, dat ze daar last van had). Dat leek even te helpen, maar het bleef bij flesjes van 80/90, meestal nog wat minder. Ook bij de afspraak van CB gaven ze weer aan dat het vast niet aan de Omneo kon liggen. En omdat ze nog goed aankwam was het niet zo erg dat ze te weinig dronk, al was het natuurlijk wel vervelend. </p><p>Afgelopen zondag weigerde ze na 40 ml alweer de fles. Ik had nog een zakje standaard liggen (150 ml), dus die klaargemaakt om te testen en die ging wel in 1 keer leeg! Hoewel ze de Omneo dus weigerde! Sindsdien doe ik 3 schepjes standaard en 2 Omneo en nu drinkt ze vaak de fles leeg, of zit ze op 120 ml, waar ik allang blij mee ben. Lag het dus toch al die tijd aan dat ze Omneo gewoon niet lekker vond? Zijn er meer mensen met deze ervaring? </p><p>Nu alleen maar hopen dat ze niet opnieuw problemen krijgt met haar ontlasting, ze heeft nu sinds zondagavond niet meer gepoept dus ben wel een beetje bang daarvoor... </p>

Hier omneo gehad en ging prima. Maar ja misschien kan t best dat ze het niet lekker vindt ik heb geen idee of die smaken verschillen. Als jij dat idee hebt gewoon proberen en hopen dat het goed gaat? Misschien kan je het mixen? 

Mijn zoontje had precies hetzelfde vond het niet lekker en de klachten werden erger leek het wel teruggegaan naar “oude” voeding ik gebruikte hipp combiotik en daarbij probiotica gaan geven vanaf die tijd weinig tot geen last meer

Ik gebruik Hero comfort en hoewel dat voor moeilijke ontlasting moet zijn poept meneer er juist moeilijker Door, ik doe daarom altijd 10 ml extra water in de fleshij drinkt zijn flessen wel altijd leeg tenzij hij erg vol zit of in slaap valt.

Bedankt voor de reacties! Vandaag twee keer een poepluiers gehad, dus volgens mij werkt de combi standaard/Omneo wel, en alle flesjes leeg. Blijf het vreemd vinden dat CB zo stellig was dat het niet aan Omneo kon liggen, want het lijkt heel duidelijk. 

Ons zoontje moest ook niets weten van de omneo voeding. Wij hebben het toen ook gemixt, alleen kon ons zoontje niet poepen. Via de kinderarts het advies gekregen standaard kf te gebruiken met forlax (is wel alleen op recept). Top spul, hij vind het lekker (sinaasappel smaak) dus het zit er zo in en poept normaal. Het mag gewoon gegeven worden zolang je wil, heeft verder geen bijwerkingen. Hij heeft sinds het gebruik okk geen last meer van krampjes! Er zijn veel huisartsen die het ook voor een baby willen voorschrijven. Scheelt zoveel ellende. Hoop niet dat jullie kindje nog ontlasting problemen krijgt maar anders is dit misschien fijn om te proberen :).. succes!

Terug
Bovenaan