omneo of hypo/allergeen van nutrilon

Hallo

Voor mijn zoontje van 3 weken gebruik ik nu hypoallergene voeding van nutrilon omdat mijn echtgenoot veel last van allergieen en astma heeft.  Dit ben ik vanuit het ziekenhuis  gaan gebruiken. Omdat  mijn zoon echter veel last heeft van darmkrampjes heeft en een onrustige drinker is, heb ik nu omneo van nutrilon gekocht. Ik  krijg nu echter het commentaar dat het niet goed is om zomaar over te stappen. Zelf vind ik  het terugdringen van de buikkrampjes op dit moment belangrijker dan het tegengaan van eventuele allergieen. Het is immers maar de vraag of mijn zoontje hier ook vatbaar voor is. Bovendien zit er in de hypo/allergeen visolie terwijl mijn echtgenoot nu juist een allergie voor vis heeft.  
Wat zouden  jullie doen, en heeft iemand ervaring met Omneo.

groetjes tania

je kan inderdaad niet zomaar overstappen, je kan het wel langzaamaan mengen met elkaar en telkens het aandeel Omneo verhogen. Geeft het 2 a 3 dagen voordat je alleen de Omneo geeft.
Volgens mij is het zo dat je 2 weken geduld moet hebben wil je resultaat van de Omneo zien.
Mijn zoontje krijgt het ook (voor het spugen) maar heeft nooit last gehad van krampjes.
Voor verder advies kan je ook 24 u per dag de advieslijn van Nutricia bellen.

succes.
Gr.Petra

hoi,

ik ben ook begonnen met nutrilon pepti, omdat mijn dochtertje koemelk-allergie heeft gehad, mijn zoontje had er ook verschrikkelijke krampen van, maar ik mocht van het cb en de ka niet overstappen op de omneo, ik heb dat na een aantal weken toch gewoon zelf gedaan, en met 2 dagen had ik een heel ander kind, hij had nog wel wat last van krampjes( hele gevoelige darmen) maar lang niet meer in de erge mate als dat ie daarvoor met de pepti had, maar ik zou doen waar je,jezelf het beste bij voelt, meestal voel je dat wel aan, en als je kindje idd een allergie heeft merk je dat snel genoeg, want dan zal hij/zij( sorry weet niet meer wat het is) er snel genoeg op reageren zodat je weer terug kunt.

succes ermee!

groetjes susanne

Als je echtgenoot allergisch is voor vis betekend dit niet dat mocht je zoontje een allergie gaat ontwikkelen hij dit ook voor vis doet. Moeder kan bijv astma hebben door pollen maar dochter heeft eczeem voor melk terwijl moeder dit nooit heeft gehad. Je kan de allergische aanleg erven maar het betekent niet dat als je de aanleg hebt je ook daadwerkelijk allergisch gaat reageren.
De hypoallergene voeding is een melkvoeding waarvan de eiwitten uit de koemelk kleiner zijn gemaakt eigenlijk net als de koemelkeiwitten die een moeder drinkt die komen ook verknipt weer in de borstvoeding. Dit biedt een bescherming tegen allergieën maar er zijn kindjes die hier alsnog op gaan reageren.

Omneo heeft geen verknipte eiwitten en zal je zoontje dus eerder een allergie voor koemelk kunnne ontwikkelen mocht hij de allergische aanleg hebben.

Terug stappen naar hypoallergeen mocht je zoontje toch reageren is helaas niet zo eenvoudig meestal gaat daar een hele periode aan vooraf tot je weet wat er aan de hand is en dan mag je hopen dat er aan allergie wordt gedacht. Vervolgens zal dan een hypoallergen voeding niet voldoende zijn en heb je een voeding nodig waarvan de eiwitten nog verder verknipt zijn.

Wat je nu moet doen ind ik moeilijk te zeggen ik ben helaas niet zo thuis in de flessenwereld om daar een goed advies over te kunnen geven. maar je kunt altijd de hulplijn van Nutricia bellen.

Groet Renée

Hallo Tania,

Ik zelf gebruik omneo sinds vijf weken geleden ik gebruikte eerst
nutrilon standaard, daar ben ik van afgestapt omdat mijn dochter veel kramp had was echt een ramp toen ben ik op advies op frysio comfort overgestapt daar had het cb het beste resultaat mee maar na twee weken nog steeds gillen en krijsen en vooral spuitluiers toen ben ik op advies van een kinderarts hier in de buurt overgegaan op omneo in een keer dat deed deze persoon ook met zijn kids en dat heb ik ook gedaan en vanaf dat eerste flesje had ik een ander kind, ik luister niet altijd naar de adviesen van het cb heb twee grote kids vaan 15 en 10 en daar heb ik al de nodige ervaring mee opgedaan soms moet je experimenteren en dat heb ik deze keer gedaan en ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dat gedaan heb bij omneo krijg je wel een tijdje groene ontlasting te zien maar dit hoort ook ging mijn dochtertje er wat meer van spugen toen heb ik het advies van nutricia zelf opgevolgd en heb jbpm gehaalt en daar doe ik bij iedere fles een schepje en hier ook weer hetzelfde resultaat vanaf fles 1 weinig of helemaal niet spugen hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes

Mijn zoontje Teun had ook veel last van krampjes en spugen. Hij moet ook hypo-allergeen ivm allergieen. Ik mocht gewoon zo overstappen op de omneo. Omneo is namelijk ook hypo-allergeen. Het duurde een paar dagen voor we effect merkten, maar daarna zijn de krampjes flink verminderd. Het is een heerlijk rustig mannetje nu.

Hallo,

Ons zoontje Tijs heeft tot de 3 maanden veel last gehad van krampjes. Wat bij hem hielp waren de cinebaby druppeltjes van VSM en de B-Free fles. De B-free fles is speciaal ontwikkelt voor vermindering van lucht in de voeding. Er zit een buisje in waardoor de lucht wordt afgevoerd en niet in de melk komt.

Van de omneo voeding zal ik eens onthouden voor een eventueel tweede kindje die ook last heeft van krampjes. Wij hebben Tijs het eerste halfjaar Nan 1 ha van Nestlé gegeven, is ook een hypo-allergene voeding. Dit ivm hooikoorts bij mijn man en mijn moeder en wespenallergie bij mijn man's vader. Wij durfden niet over te stappen op andere voeding, omdat je vaak hoort dat het 6 weken kan duren voor de darmpjes eraan zijn gewend en de krampjes in die tijd niet minder, maar eerder weer meer zullen worden. En Tijs dronk de voeding verder goed en spuugde weinig en dat is ook weer veel waard.

De groene poep heb je bij alle hypo allergene voeding, dat is een normaal verschijnsel.

Groetjes,
mv Tijs

Hallo

Het is al weer  een tijdje  geleden, maar wij hebben  onze dochter vanaf het begin Hyperallogeen van Nutrilon gegeven. Ook omdat mijn man voor bijna alles allergisch is.
Na een tijdje kreeg ze behoorlijk last van  krampen en  enorme uitslag en eczeem.
Wij hebben daarop besloten (in overleg me huisarts) om over te gaan naar Nutrilon  Pepti, dit kon direct zonder "overstap-procedure"  omdat we van hyperallogeen naar een ander allogeene voeding overgingen.  

De Pepti heeft absoluut gewerkt.
De krampjes verdwenen al snel en het eczeem werd minder icm een aantal smeerseltjes.

Ik hoop dat het overgaan naar andere voeding, jouw kindje kan helpen.
Darmkrampjes zijn echt afschuwelijk!

Suc6 ermee.

groeten
Pascalle

Terug
Bovenaan