Hoi Petra,
in de Omneo voeding zit geen johannes broodpitmeel, dit moet je dus zelf toevoegen, maar ook dit is gewoon los te koop.
De fles met thee doen wij als volgt: wij koken wat water in een pannetje (sommige mensen doen het in de waterkoker, maar volgens de verloskundige konden we dit beter niet doen in verband met eventuele kalkaanslag en bacteriën), hangen daar vervolgens een theezakje in, dit laat je afkoelen tot het eventueel zo warm is als dat je normaal je gewone water zou maken of je laat het helemaal koud worden en warmt het later op in de magnetron, vervolgens doe je hier gewoon de schepjes voeding bij. Let op, wel maar één fles per dag doen anders worden de darmpjes té rustig en dan ben je weer terug bij af (oftewel: verstopping). Als je maar één fles per dag geeft maakt dit geen verschil voor de ontlasting. Wel adviseer ik je om een soort van schudbeker te gebruiken omdat de Omneo voeding nogal klontert en dit in de fles nogal moeilijk te voorkomen is. Wij gebruiken een plastic beker, met een blauwe deksel met een luchtventiel (een soort bidon) van het merk Curver, deze is te koop bij de Blokker voor € 2,95 of € 3,95 dat weet ik niet meer precies.
Als je hier de voeding in hebt gedaan, even schudden, lucht eruit laten (in de gootsteen houden of een doekje erop, want het kan nogal eens spuiten door de druk die ontstaat) en nogmaals schudden. Succes verzekerd!
Heel veel succes en ik hoop dat het helpt.
Groetjes,
Petra