omneo

hallo,is er iemand die ervaring heeft met nutrilon omneo???helpt dit tegen verstopping en krampjes??anouk heeft erge last van kramp en zo lijkt het moeilijk poepen.nu raadde het cb mij dit aan,maar heeft iemand er ervaring mee?
groetjes petra mv anouk

Beste Petra,

ook mijn zoontje is op aanraden van het consultatiebureau overgegaan op Nutrilon Omneo, hij bleef echter wel krampjes houden en de verstopping ging iets beter, maar nog niet optimaal. Mocht Nutrilon Omneo niet voldoende helpen voor de verstopping kun je altijd eens met je huisarts praten om eventueel wat lactulose bij te geven dit kan geen enkel kwaad voor je kindje en is een groot gemak, geloof mij maar!
Voor de krampjes kreeg ik van de verloskundige  de tip om op de dag één fles te maken met rooibosthee (van zonnatura), dit zou volgens haar de darmpjes rustiger maken en zie daar bij ons zoontje hielp het, we geven het nu nog steeds.
Sindsdien heb ik een blije, tevreden en gezonde baby wat wil je als moeder nu nog meer!
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groetjes,
Petra mama van Ray

hoi ga zo de omneo voeding halen,zit hier ook joh.broodpitmeel in want dat deed ik er bij de standaard voeding los door heen.en die thee,hoe doe je dat?door de melk heen ofzo?groetjes petra

Hoi Petra,

in de Omneo voeding zit geen johannes broodpitmeel, dit moet je dus zelf toevoegen, maar ook dit is gewoon los te koop.
De fles met thee doen wij als volgt: wij koken wat water in een pannetje (sommige mensen doen het in de waterkoker, maar volgens de verloskundige konden we dit beter niet doen in verband met eventuele kalkaanslag en bacteriën), hangen daar vervolgens een theezakje in, dit laat je afkoelen tot het eventueel zo warm is als dat je normaal je gewone water zou maken of je laat het helemaal koud worden en warmt het later op in de magnetron, vervolgens doe je hier gewoon de schepjes voeding bij. Let op, wel maar één fles per dag doen anders worden de darmpjes té rustig en dan ben je weer terug bij af (oftewel: verstopping). Als je maar één fles per dag geeft maakt dit geen verschil voor de ontlasting. Wel adviseer ik je om een soort van schudbeker te gebruiken omdat de Omneo voeding nogal klontert en dit in de fles nogal moeilijk te voorkomen is. Wij gebruiken een plastic beker, met een blauwe deksel met een luchtventiel (een soort bidon) van het merk Curver, deze is te koop bij de Blokker voor € 2,95 of € 3,95 dat weet ik niet meer precies.
Als je hier de voeding in hebt gedaan, even schudden, lucht eruit laten (in de gootsteen houden of een doekje erop, want het kan nogal eens spuiten door de druk die ontstaat) en nogmaals schudden. Succes verzekerd!
Heel veel succes en ik hoop dat het helpt.

Groetjes,
Petra

Hoi,

Ik ben ook op aanraden van het CB overgegaan op Omneo. Niet vanwege krampen, maar vanwege keiharde knikkers als ontlasting in x in de 3 dgn. Meteen nadat ik omneo had gebruikt, had ze de volgende dag al zachte ontlasting en ze heeft nog maar 1x gehuild tijdens het persen, verder gaat het altijd makkelijk nu. Weliswaar in x in de 2 dgn, maar nooit meer hard! Dus bij mijn meisje  helpt het. Er zit standaard Johannesmeel in en een anders soort melkvet  met speciale samenstelling.

succes, ik hoop dat het bij jou ook helpt

groetjes

Hoi,

Bij ons hielp nutrilon omneo erg goed. Mijn zoontje had veel last van krampjes en moest ook altijd erg hard persen voor zijn ontlasting. Sinds de omneo is dit over.
Als de omneo niet goed oplost, moet je proberen het op te lossen in iets warmer water. Dan lost het wel goed op.

Groetjes mama van teun.

hallo
bedankt voor alle reacties,ben gisteravond begonnen met omneo dus het zal me benieuwen,anouk heeft niet echte harde ontlasting maar ze moet er wel moeite voor doen om het kwijt te raken.met de vele krampen die ze er bij heeft.heb nog geen klonten in de melk gehad,doe gewoon afgekoeld gekookt water en dan in de magnetron.
groetjes petra

Terug
Bovenaan