Omodraaien

Dag moeders.

Onze kleine meid heeft het verzonnen om voortaan in haar bed van haar rug naar haar buik te draaien...en dus dan niet in slaap kan komen.
Zo kunnen we echt 20x op en neer lopen om haar weer op haar rug te leggen...
OOk hebben we het geprobeerd om haar maar gewoon te laten liggen maar dat heeft echt geen zin......

We hebben al een slaapzak helemaal in het matras gestopt en een teken strak erover heen maar het heeft totaal geen zin...

Iemand herkenbaar?
Hoe hebben jullie het opgelost?

Hoi,

Dit is heel erg herkenbaar! Fenna was iedere keer aan het draaien en rommelen in bed. En inderdaad slaapzak onder het matras vastgelegd. Meestal ging ik een paar keer heen en weer en legde haar weer goed. Soms liet ik haar uiteindelijk maar liggen en viel ze toch in slaap. De laatste week leg ik een knuffel (lapje) bij haar in bed. Vaak speelt ze daar nog even mee (beetje tegen kletsen) en dan gaat ze minder rommelen/kruipen in bed.

Groetjes, Esther

heel herkenbaar! Julia had dit ook een tijdje. We draaiden haar ook steeds terug tot we dat een beetje zat waren. We hebben haar even laten huilen, niet meer dan 5 minuten en dan draaiden we haar om. Na een tijdje viel ze in slaap op haar buik. Nu slaapt ze zowel op haar rug als buik, gewoon wat ze lekker vindt op dat moment. Dus het"probleem is vanzelf over gegaan.
Geduld hebben dus!

heel herkenbaar.
Floor ging zelfs zitten en/of staan en dan huilen dat ze niet meer terug kon. Maar ook dat heeft ze inmiddels geleerd, en gaat nu goed.
Knuffeltje erbij, muziekje eraan, en alles komt bij ons weer goed.

hallo Sens,

ik denk dat we het ons vaak zelf moeilijker maken dan dat het is.
Zoë is ook vaak aan het spoken in bed. in het begin liepen wij ook de hele tijd naar boven.
Zoë huilde eigenlijk nooit maar viel niet zo makkelijk in slaap. nu heeft ze een pyama aan en een slaapzak en laten we der gewoon gaan op het moment dat we zelf naar bed gaan leg ik der terug beneden in bed en op de zij.
volgens mij is het zo dat we af en toe iets strenger moeten zijn voor de kleintjes maar ook voor ons zelf!
wij kunnen goed horen of ze overstuur raakt of gewoon aan het mopperen is en op het mopperen reageren niet meer zo snel.

groetjes dango

Idd hier ook heel herkenbaar!!!!

Stan had dit ook een paar maanden geleden ontdekt, en toen was het huile huilen huilen!!!

Na drie dagen had ik er al echter genoeg van om 25X heen en weer te rennen om hem terug te draaien. Ik heb hem 1,5 uur laten huilen... toen is hij in slaap gevallen. En met en met is dit steeds ietsje minder geworden. TIP: zorg ervoor dat je kindje heeeeeeel erg moe is, dan heeft ze minder energie over om te huilen als ze weer op de buik ligt...

Nu kan stan op alle mogelijke manieren in bed slapen en draait zich ook al een tijdje weer net zo makkelijk terug.

Dit heeft even tijd nodig gehad, maar ik heb hem het zelf moeten laten ontdekken.... Ik heb ook 10000x onder aan de trap gestaan om hem toch maar weer om te draaien... maar gelukkig niet gedaan... zo leren ze het het beste denk ik

x

tsja, inderdaad is het een fase: ze leren vanzelf terug te draaien. Diederik gaat er soms ook lekker bij zitten en kruipt zijn hele bed door. Tsja, hij valt vanzelf in slaap!

Warren slaapt juist heel goed sinds hij zelf op zijn buik kan draaien, hij slaapt zo het liefst, en dan vaak ook nog met opgetrokken knietjes, bips in de lucht...
Ziet er rete-oncomfortabel uit, maar hij slaapt zo heerlijk!
En ook hij zit soms in bed, of kruipt of staat. Hij valt toch bijna altijd snel in slaap, soms moet hij alleen nog net even wat energie kwijt.

Ik zet nu wel vaak tijdens zijn ochtend-en middagslaapje een kartonboekje in zijn bedje, kan hij als hij wakker wordt even echt rustig wakker worden en boekje 'lezen'. Hij is echt dol op boekjes, zou dat komen omdat allebei z'n ouders van die boekenwurmen zijn ;-) ? Het ziet er wel supersnoezig uit, koter die in slaapzakje in z'n bedje zit boekje voor te lezen aan zijn 2 knuffelschaapies.
*smelt*

X
Evje

Terug
Bovenaan