omrollen en niet meer terug kunnen...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn lieve meid kan nu omrollen en ze vindt het echt geweldig. Het probleem is, dat ze nog niet terug kan rollen en dan na een paar minuten het op een gillen zet. Mama komt dan braaf aangehold om haar terug te rollen, maar na een paar keer ben ik dit wel zat. Gevolg is dat ik haar dan in haar wippertje zet, maar dit is ze na een kwartiertje echt wel zat. Hoe doen jullie dit? In de box spelen[wat ze normaal lekker deed] is er namelijk nu niet meer bij. Vind het nu zo moeilijk om haar twee uur lang bezig te houden. In de box spelen lukt niet, want ze rolt dan alleen maar. Herkennen jullie dit? Hoelang zal deze fase duren, tot het nieuwe ervan af is?
Nou, ben benieuwd.
Groetjes,

Hoi.
Helaas heb ik geen tips maar hoop wel dat jij ze krijgt want ik zit met hetzelfde probleem! Overdag kan ik er nog wel mee leven maar Teun doet het ook s`nachts.
Als hij een beetje wakker is draait hij zich om en na een paar minuten is het huilen.
Dat gaat ooit wel de hele nacht door. Ik stop hem extra stevig in maar hij wrikt zich toch los. Hopelijk krijg je tips en kan ik die ook gebruiken haha.
Succes!!
Groetjes Mikkie mv Teun 18-12

hoi dames

het terugrollen komt vanzelf en je kan snachts ook een opgerolde handdoek ernaast leggen wordt het al een stuk moeilijker.

succes ermee

groetjes loesje

Goh, wat toevallig, ik wou net dezelfde vraag stellen! Ons zoontje heeft ook ontdekt dat ie kan rollen, maar nog niet terug..... Tsja, overdag kun je denk ik niets anders doen dan regelmatig helpen met terugdraaien. 's Nachts stop ik hem heel strak in met z'n lakentje/dekentje, maar of dat lang helpt.... ik betwijfel het.... Gewoon maar hopen dat ze snel ook weer terug kunnen draaien :)

groetjes,
Kipling26

Hallo,

Stijn is al een tijdje druk bezig met rollen en inmiddels lukt het ook om terug te rollen, dat is wel fijn hoor! 's nachts slaapt hij altijd in een slaapzakje waardoor hij niet kan rollen. Wat wij deden toen hij het overdag deed was hem toch even laten huilen, omdat ik wel het idee heb dat hij sneller leert als hij evendoor zijn frustratie heen gaat. Het gaat nu steeds beter, maar of het nu hierdoor kwam geen idee.

Sterkte, groeten Carina

Ik zou proberen om overdag zoveel mogelijk te oefenen met terug rollen. Dus niet alles zelf doen, maar hem/haar alleen een klein beetje helpen maar ze zelf de kracht laten zetten zeg maar.. snappen jullie het nog? hahaha
Zo krijgen ze vaak al snel in de gaten hoe ze terug moeten rollen.
En inderdaad misschien ook een keer met rust laten, erbij gaan zitten en proberen om enthousiast aan te moedigen om terug te draaien (en dan een heeel klein beetje helpen.)
Dit moet ik nu dus van de fysio doen, en ze draaide eerst nog helemaal niet maar hoe meer ik met haar oefen hoe beter het gaat!
S'nachts is moeilijk inderdaad, het enige wat ik kan bedenken is een slaapzak...

Ik zit ook met hetzelfde probleem. Die van mij slaapt allang in een slaapzak, maar rolt dus gewoon met slaapzak en al op dr buik, tegen de spijlen omhoog.  Als ga ik kijken s ´avonds, heeft ze t vaak  opgegeven en ligt ze dus op dr buik te slapen!!Doodeng.
Dus rol ik ze toch weer terug. Maar overdag is ze gelijk een stuk minder gezellig, binnen 2 tellen ligt ze op dr buik, en gaat dan ook gillen. Ik kan ze nu ook niet meer lekker  na dr voeding in de box leggen want door het rollen gooit ze dan alles eruit!!
Dus ik hoop ook gauw dat ze zelf weer terug kan....
Iedereen veel sucses ermee!!!

Groetjes D

Mijn dochter leerde ook eerst van rug naar buik te rollen en daarna pas terug. Het duurde zo'n twee a drie weken. Dus een beetje geduld hebben denk ik..

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan