Omrollen, gevaarlijk in slaap?

Hoi meiden,

Mijn zoontje van 18 weken rollen. Maar is dit gevaarlijk als hij dit in zijn slaap doet? En hij is er ook wel een beetje huileriger van.
Want als hij een poosje op zijn buik ligt, word hij dat zat.
Hebben jullie ideetjes om hem te leren helpen terugrollen. Soms lukt het wel, maar dus niet altijd.
En hebben jullie misschien ideetjes om een mannetje van 18 weken leuk te vermaken.
Want ik heb het idee dat hij aan andere spelletjes toe is.

Groetjes Mariska

quote: nance schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2006 09:39:51'));

Hoi meiden,

Mijn zoontje van 18 weken rollen. Maar is dit gevaarlijk als hij dit in zijn slaap doet? En hij is er ook wel een beetje huileriger van.
Want als hij een poosje op zijn buik ligt, word hij dat zat.
Hebben jullie ideetjes om hem te leren helpen terugrollen. Soms lukt het wel, maar dus niet altijd.
En hebben jullie misschien ideetjes om een mannetje van 18 weken leuk te vermaken.
Want ik heb het idee dat hij aan andere spelletjes toe is.

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Mijn dochter kon heel lang niet rollen omdat ze een spreidbroek droeg, dus veel ervaring heb ik er niet mee. Maar als je zoon zijn hoofd goed omhoog kan houden  kan het helemaal geen kwaad.  

Wat betreft de speeltjes. Wij hadden een babygym.  Onze dochter was daar heel erg  zoet mee. Het grote voordeel is dat ze lekker tegen de speeltjes aan kunnen slaan maar ze blijven toch hangen. Ik kan wel adviseren om er eentje te doen maar fele kleuren. Dan vinden ze over het algemeen toch leuker en kunnen ze beter zien.

Groetjes Astrid

Hoi,

een baby gym was bij ons ook groot favoriet. Wij hebben er ook een met felle kleuren, een vriendin van mij had er een in hele zachte kleuren, maar haar zoontje vond er niets aan. Een tuimelaar is ook leuk.

Wat betreft het omrollen. Mijn dochtertje heeft leren terugrollen toen ze het een ander kindje zag doen. Ze waren samen op het kleed aan het spelen en dat andere kindje (die maar 2 weken ouder was) was steeds heen en terug aan het rollen en na een half uurtje ofzo, deed Rosa het ineens ook! Je kunt ook een safe-t-sleep aanschaffen. dat hebben wij ook gedaan omdat Rosa niet alleen rolt, maar ook haar hele bed door tijgert. Ideaal.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan