omrollen in bed, en dan niet willen slapen

Hee hoi meiden,
Tygo heeft weer iets nieuws ontdekt. "Als ik nou in m'n bed op m'n buik ga liggen, kan ik lekker spelen en rondkruipen". Leuk bedacht Tygo!!!! NOT
Wat het probleem nu is: Ik breng hem naar bed als hij moe is. Vaak is hij dan zo'n 2 ½ uur op geweest. Lekker rode wangetjes, gapen en jengelen. Ik ben dan nog niet beneden of ik hoor hem jengelen, jengelen, jengelen.... Normaliter slaapt hij dan  na zo'n 5 tot 10 minuutjes wel lekker. Maar de laatste tijd niet... Na een half uur hoor ik hem nog steeds, dan ga ik ff kijken, ja hoor...... ligt meneer op z'n buik aan het voeteneind van het bed te grinniken en te lachen. "Zie je wel hoe leuk ik ben, mam?"
Hij heeft een trappelzak aan en ligt stevig ingestopt onder zijn dekentjes. Toch presteert hij het op één of andere manier om zich om te draaien en door het bed te kruipen/tijgeren. Heel vervelend, want hij wordt alleen maar chagrijniger en vervelender. Zo raakt hij over z'n slaap heen en heb ik de rest van de dag een chagrijnig jochie om me heen....
Wie heeft dit probleempje ook en wat doen jullie eraan???
Ik ben aan absolute tegenstander van vastleggen...
Groetjes happyM.

Hallo

Nou hier precies hetzelfde hoor. Ik ben idd ook geen voorstander voor instoppen. Kris ligt ook in een slaapzak onder een deken en vaak ligt hij met zijn voeten tegen het hoofdeind aan.
Ik heb het er met het cb over gehad maandag en hun zeggen laat maar gewoon lekker liggen of het moet zijn dat hij 20 min. aan een stuk ligt te krijsen.
Als Kris op bed ligt, ligt ie meer te brabbelen dan te jengelen moet ik zeggen, dus ik laat hem altijd wel liggen. Meestal valt hij na een tijdje wel in slaap. Wel ga ik regelmatig kijken of hij niet in een rare positie ligt en probeer ik ervoor te zorgen dat hij mij niet ziet, anders is het wel brullen.
Ik denk dat je er heel weinig aan kan doen, alleen vol houden om ze in bed te laten liggen zodat ze niet teveel prikkels krijgen en dat ze toch een beetje rust hebben op de eigen kamertje. Zo hebben ze het mij op het cb verteld.
Liefs Ellen mv Kris (vandaag 6 maanden)

Terug
Bovenaan