omrollen in bed

Mijn zoontje van 7 maanden heeft sinds een paar dagen ontdekt dat hij ook op zijn buik kan rollen in zijn bedje. Ik ben daar helemaal niet blij mee, want hij slaapt namelijk niet op zijn buik. hij ligt dan alleen maar te steunen en te kreunen en ik kan hem steeds weer gaan omdraaien.
Dit houdt dus in dat hij helemaal niet slaapt en daarbij is het toch ook gevaarlijk om op zijn buik in bed te liggen?
Is er iemand die een tip heeft om hem op zijn rugje te houden? Zijn slaapzakje(mouwloos) misschien verder onder zijn matras stoppen of juist niet?
 
Zarah heeft dit ook gedaan toen zij ontdekte dat ze om kon rollen. Wat ik deed: ze sliep in een slaapzak en daaroverheen deed ik dan een laken (dubbelgevouwen, zodat je een soort band krijgt) en die aan de zijkanten instoppen. Daardoor werd ze tegengehouden. Uiteindelijk werd ze te sterk en hielp het niet meer helaas. Toen werd het een hele tijd heen en weer lopen om haar weer terug te draaien. Totdat we dat opgegeven hebben en haar gewoon hebben laten liggen. Vanaf die tijd slaapt ze op haar buik. Ze is altijd erg sterk geweest, dus ze kon prima haar hoofd zelf optillen. Verder hebben we een aerosleep op haar matras liggen. Dus echt zorgen heb ik me niet meer gemaakt.

Succes!
 
Hoi hoi
Mijn zoontje deed dit ook toen hij kon rollen.
Vanaf dat moment slaapt hij op z'n buik.
Niets aan de hand!!
Ik weet wel dat het in alle boeken staat dat het gevaarlijk kan zijn ivm wiegedood, maar ja wat moet je dan? Je kunt hem moeilijk dwingen op zijn rug te gaan slapen...
Vastleggen zou ik persoonlijk ook niet doen. Dit lijkt me heel gevaarlijk!
groetjes!
 
Hoi!

Mijn zoontje deed dat ook toen hij eenmaal dat doorhad. Hij werd er ook wakker van, omdat hij niet meer wist in zijn slaap hoe hij terug moest rollen. We konden hem dus ook tot treurens toe weer terug leggen. Dachten ook echt dat dat het nooit meer over zou gaan, maar op een gegeven moment sliep hij gewoon weer door en slaapt inderdaad gewoon op zijn buikje. Wil echt niet meer op zijn rugje slapen, nou ja, prima!

Sterkte hoor! Het gaat over!

Groetjes, Maris
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent...waar is toch die gebruiksaanwijzing van kinderen?!
Ik leg hem inderdaad niet vast maar gewoon in zijn slaapzakje en doordat hij 's ochtends zo ligt te rollen is hij zo moe dat hij 's middags wel goed slaapt.
Het zal wel een fase zijn waar we samen doorheen moeten....
Thankx!
 
Hoi Sandra,

Lars is inmiddels 17 maanden en slaapt nog steeds het liefste op zijn buik.
Je zou tijdens het spelen met je kindje het omrollen kunnen oefenen. Bijv. door een leuk speeltje net buiten handbereik te houden en het zo uit te dagen om te rollen. Als ze het rollen eenmaal door hebben, doen ze niks anders meer.

Succes! Marijon
 
Terug
Bovenaan