Omrollen naar buik?

Ons mannetje van goed 3 maanden lijkt zich ineens te willen gaan omdraaien naar zijn buik, vooral in zijn bedje... Hij duwt hoofd helemaal naar achter en overstrekt zich, komt zo goed als op zijn zij terecht. Dan raakt hij gefrustreerd en begint te huilen.... Waar hij voorheen de avond altijd supergoed sliep, ben ik inmiddels al 4 keer bij hem geweest.

Herkenning? Klopt het dat dit een poging tot draaien is? En tips om hem weer lekker rustig te laten slapen? Of is dat een kwestie van wachten ?
 
Het is wel vroeg voor rollen. Maar het kan. Mijn dochter lukte het rond 3 maanden ook een enkele keer. Maar ze vergat het ook weer snel. Pas met een heel normale 6 maanden rolde ze bewust de hele dag door. 

Dit soort fases zul je nog wel vaker tegen komen. Alles wordt in bed geoefend :) rollen, zitten, staan. Maar ook andere ontwikkelingen, mentaal, zullen slaap gaan verstoren. Kan een paar dagen tot een paar weken duren en dan wordt het weer tijdelijk wat rustiger. 

Rond 4 maanden heb je ook grote ontwikkelingen in hoe ze slapen, en dat is een beruchte tijd voor een slecht slapen fase. 
Kunnen het weer wat krampjes zijn? Omdat je het over overstrekken hebt? Onze dochter is een buikslaper, maar heeft daar tijdens virusjes, hoe mild ook, toch wel last van. Dan wurmt ze veel en slaapt ze uiteindelijk met haar billen torenhoog. Nu met 19 maanden nog steeds. 



 
Ja, ik ben opzich bekend met alle fases en veranderingen, t is mn tweede =) maar een heel ander kind dan zn broer, is inmiddels wel gebleken ?

Overstrekken klinkt misschien niet helemaal logisch, maar het is de beste manier van omschrijven wat ie met zn lijfje doet: zet zich enorm schrap, holle rug, duwt zich uit alle macht opzij; alsof hij wil rollen dus. Hij wordt ook pas onrustig ná dat hij dit doet, hij lijkt gefrustreerd dat hij niet ligt zoals hij zou willen....

Maargoed, we gaan het wel zien de komende tijd, hopelijk is het van korte duur. Het zou me niet verbazen als hij echt gaat rollen: het is een eigenwijsje tot en met, wil dat alles op zijn manier gaat en is veeeeel te nieuwsgierig ??
 
Hoofd naar achter gooien & zichzelf overstrekken klinkt ook wel alsof hij misschien ergens last van heeft? Mijn dochter heeft verborgen reflux en deed dit ook vaak.. maar dan omdat ze dus last had van melk wat omhoog kwam ?
 
Het kan wel mijn dochter oefende het rond 3 maand en rolde vlak voor 4 maanden om en bleef dit ook doen. Zij deed het ook als je haar op een kleedje op de grond lag, het oefenen. Ze draaide dan haar hoofdje al naar achter/zij en draaide haar lichaam mee, moeilijk uit te leggen ;) in bed deed ze dit overigens niet. 
 
Ja, dit! Ik snap wat je bedoelt, dat doet ons zoontje dus ook. Hoofdje opzij/omhoog, draaien en duwen maar met zn beentjes/lijfje. Hij is inmiddels ook al begonnen met van buik naar rug te rollen ?
 
Terug
Bovenaan