Omrollen, ook in bed...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Lars (5,5 mnd.) heeft gisteren ontdekt hoe hij moet omrollen. Hij vond het blijkbaar erg leuk, want hij bleef maar bezig in de box.
Helaas probeerde hij dit spelletje ook  vannacht uit in bed  (ondanks zijn slaapzak en stevig ingestopt onder laken en deken), alleen kon hij toen niet meer terug draaien.
Wij vermoeden, dat hij wel even op zijn buik heeft moeten slapen voordat wij door hadden, dat hij zo lag.
Ik ben er aardig van geschrokken en heb hem vandaag nog steviger vastgelegd onder het laken. Maar of dat genoeg is...

Wie heeft er tips? Ik denk, dat we de komende dagen maar gaan oefenen in het terug draaien. Maar hoe voorkomen we, dat hij in zijn bed op zijn buik draait? (hij draait al vaak op zijn linkerzij om te slapen en legt dan zijn rechterarm over zijn ogen).

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Marijon

Met mijn zoontje van 4 maanden heb ik hetzelfde probleem.
Hij draait ook de hele tijd om en ik ben erg bang dat hij met z'n gezicht in het matras komt te liggen.
Van de verpleegkundige van het consultatiebureau kreeg ik de tip om hem alleen in z'n slaapzak  en goed aangekleed  in bed te leggen. Het wordt nu toch steeds warmer, dus de deken heeft hij niet echt nodig.
Op deze manier kan hij in ieder geval makkelijk terug draaien en kan hij niet in de dekens gewikkeld raken.
Misschien het proberen waard?

Dank je wel voor je tip!
De afgelopen nachten heeft Lars netjes op z'n rug geslapen. Hij ligt nu zo stevig ingestopt, dat hij weinig andere keus heeft. Maar met het warmer wordende weer is het misschien ook wel een optie. Ik heb ook begrepen, dat er speciale matrassen zijn, waar doorheen geademd kan worden, wanneer de baby met z'n neus naar beneden ligt. Maar die zullen wel een lieve duit kosten...

De matras waar je het over hebt is de aero sleep. Dit is een matje die je overde gwone matras legt en waardoor ze altijd nog kunnen ademen zelfs als ze met hun hoofd naar beneden blijven liggen. Wij hebben hem ook voor Marissa en het geeft een hoop rust. Ik weet niet meer wat hij heeft gekost maar ik denk dat het zeker de moeite waard is,

liefs

Linda

Terug
Bovenaan