omrollen vanaf welke leeftijd?

Hallo Hallo!

Ik kan het zo snel niet terug lezen op dit forum, maar even voor mijn eigen nieuwsgierigheid: Hoe oud zijn kinderen als ze zich voor het eerst om gaan draaien? En is dit meestal van rug naar buik of van buik naar rug?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes Peggy
Mama van Tristan 24-12-2005

mijn dochter was 5 1/2 maand toen ze omrolde, allebei de kanten op. Eerst van buik naar rug en 4 dagen later van rug naar buik. Van rug naar buik vond ze eerst het moeilijkst, maar nu makkelijker. Sinds een paar dagen heeft ze weer moeite met van buik naar rug. Ik denk omdat ze ook wel gaan kruipen en d'r benen onder zich trekt en dan niet meer weet hoe ze verder moet.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

heel verschillend is dat. vorig jaar waren er 6 meidne geboren uit mijn yoga groep allemaal met een verschil van 6 weken verschil. de ene ging met 10 weken omrollen, de andre met 3 mnd, de andere met 4 mnd en de andere pas met 6 mnd.

Elk kindje is weer anders en ontwikkeld zijn eigen dingen, sommige zijn hier snel in de andere weer daar in. nu zijn ze bij ons alemaal net 1 jr of worden dat binnen 2 weken. de ene loopt al zelfstanding. en de andere moet nog zelf gaan zitten uit ligstand.

de ene speelt al met puzzels , de andere kan heel lang met 1 ding spelen.

de ene ontwikkeld sneller met de fijne motoriek en de andere met de grove motoriek/.

maak je gene zorgen ove rje kindje

Terug
Bovenaan