Omrollen wil niet echt vlotten

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

mijn zoontje Tijs van 6 maanden vindt spelen helemaal geweldig. Op zijn rug vindt hij goed en op zijn buik ook als hij maar bij zijn speeltjes kan.

Tijd geleden vond hij het ook erg leuk om om te rollen. Ook toen het nog niet zelf lukte, hij wilde dan dat ik hem hielp. 2 weken terug waren we weer aan het oefenen op de bank. Die loopt klein beetje schuin af, dus dat gaat ook makkelijker. Hij vond het helemaal geweldig. Ik draaide hem op zijn buik en hup, hij lag alweer op zijn rug.

Maar nu heeft hij zoiets van ik lig wel goed zo op mijn rug of op buik.

Weet iemand of dit een fase is en dat binnenkort hij wel weer wil omrollen?

hoi hoi

bij mijn zoontje was het zo hij rolde begin maart en ik zo trots als een pauw tegen iedereen vertellen maar daarna rollen ho maar. eigenwijs kereltje haaaha. maar denk 2 a 3 weken later begon hij weer. denk gewoon gedult en sommige kindjes zijn daar snel in dan de andere.

nou doei doei lucy sverre is nu 6 maanden

Hoi,
onze dochter van ruim 6 maanden kan al 5 weken BIJNA rollen. Elke keer denken we: ja, nu rolt ze echt helemaal op haar buik. Maar iedere keer lukt het haar niet om over 'r armpje heen te rollen. Als we 'r helpen wel natuurlijk, en dan vindt ze het op haar buik ook prima, dan speelt ze lekker door.

ben benieuwd of we het ooit nog mee gaan maken...

Hoi hoi,

Maak je maar geen zorgen, dat gaat helemaal goed komen met het omrollen. Op deze leeftijd hoeven ze dit ook nog niet te kunnen EN vergeet niet dat het ene kindje zal sneller zijn dan het andere kindje. Misschien kan een ander kindje nu al omrollen maar is jouw kindje straks sneller met bijv. praten?

Ons dochtertje is ook 6 maanden en een tijdje terug begon ze met naar de beide kanten om te rollen (niet op de buik). Als ik haar op de buik leg vindt ze dit wel erg leuk. Daarna was het weer even rustig en nu begint ze weer met rollen naar de zijkanten.Ik rol haar zelf niet om, maar ze pakt wel mijn hand vast en trekt zich dan aan mijn hand om naar haar buik. Op het cb hebben ze mij geleerd om het beentje naar de zijkant te leggen dan kan ze ook uit zich zelf omrollen. Ik laat dus haar zelf het werk doen, maar geef alleen aan hoe ze het kan doen. Zelf vind ik het belangrijk dat ze alles op haar eigen tempo moet kunnen doen wanneer ze er zelf aan toe is.

Ik dacht ook dat een kindje van 6 mnd zichzelf zou kunnen omrollen naar de buik toe, maar op het cb hoorde ik dat dat niet zo is.

Succes en geniet van je kleintje!

Hoi hoi

Wat leuk, wij hebben ook een Thijs, is nu ook 6 maanden maar rolt ook nog niet.
Soms denk ik   'nu gaat hij' mar dan toch maar niet meer, ach ja het zal vanzelf wel komen, ik maak me er niet te druk om.
Ik vind hem helemaal leuk en geniet van iedere dag!

Liefs Jessy

Hoi,

onze zoon is nu 13 maanden en rolt nu pas om.... Hij vond het vreselijk om op zijn buik te liggen en rolde dus niet. Nu heeft hij er wel plezier in en vind het dus wel leuk om te rollen. Ik hoop dat het bij jullie niet zo lang duurt, want ik twijfelde toch wel of het allemaal wel goed zou komen.

groetjes,
Kiki (mv Stijn mrt 2005 en Iris maart 07)

Hoi,
Liv rolde al met 4,5 maand op haar buik. Allemaal goed en wel, maar terugrollen, dat doet mevrouwtje niet hoor. Met het gevolg dat ze telkens op haar buik ligt (want ze rolt altijd direct om) en na een tijdje wordt ze dan moe en begint ze te huilen. Ook s'nachts in bed moet ik echt iets tegen haar buik leggen, anders kunnen wij haar elk kwartier terug op haar rug rollen. Dus misschien is het wel l fijn als je kindje het lekker rustig aan doet en lekker op zijn/haar ruggetje speelt. Alles heeft zo z'n voordelen toch?
Ivy

Hoi,

Menno rolde met 3 mnd. 1x spontaan op zijn buik toen we op het bureau waren! Daarna met 4 mnd een keer en nu sinds een week doet hij het heel regelmatig (5,5 mnd) En dan is hij voor mijn kinderen een vlotte! Ieder kind ontwikkelt zich op zijn manier. Op de buik rollen is een soort belangrijk punt, maar op hun rug doen ze ook heel veel en dat moet ook ontwikkeld worden. Ze doen alles op hun eigen volgorde en tempo.

Francien

Terug
Bovenaan