Omrollen

<p>Onze dochter is 15 weken oud, omrollen doet ze nog niet hebben jullie tips om dit te stimuleren? </p>

Mijn dochter is 23 weken en doet het ook nog niet ? 1x gedaan en verder niet weer. Komt vanzelf wel hoor. Als ze 9 maanden zijn moeten ze het dacht ik kunnen dus nog alllle tijd. Ieder kindje heeft eigen tempo!

Jaaa alle tijd hoor.. je kan ze wel een beetje een zetje geven zodat ze t gevoel doorhebben. Van buik tegen de schouder duwen en op de rug tegen de heup duwen zodat ze op de zij draaien.. maar je kind zal t pas doen als ie t wil ben ik bang

Met 15 weken niet omrollen is meer regel dan uitzondering hoor. Behalve een beetje enthousiast doen als het een beetje probeert kan je niet doen denk ik. Lichaam moet er aan toe zijn l.

Met 15 weken zou ik mij hier niet druk om maken. Het is belangrijker om een kindje regelmatig even op zijn buik te laten liggen. Dan trainen ze de spieren die nodig zijn om straks om te rollen. 

Mijn dochter deed het pas met ruim 5 maanden haha! Dus relaxxxx!! 
Ze tijgerde pas met 9 maanden, kruipen pad mer 12 maanden. Lopen pas met 18 maanden... dus ze was niet zo snel, maar wat geeft dat! Ze ontwikkelt zich prima verder en was bijv wel heel snel met kletsen. Met 9 maanden zei ze al 'boe' tegen een koe en 'behh' tegen een schaap. 
Je kan haar proberen uit te dagen door wat speelgoed nét buiten bereik te leggen naast haar hoofd. En op haar zij laten spelen met een kussen tegen haar rug zodat ze niet terugrolt. Maar ze gaat het echt pas doen als ze er zelf zin in heeft, je kan het allemaal niet dwingen!

Onze dochter rolde met 11 weken buik/rug en met een week of 17 ook rug/buik. Dat is heel vroeg. (Niet om op te scheppen, ze wil gewoon alles kunnen zien en weten, haha!) Dus rustig aan. 15 weken is heel vroeg. Sommige kinderen wachten er wel 6 maanden mee.

Onze dochter rolde met 11 weken buik/rug en met een week of 17 ook rug/buik. Dat is heel vroeg. (Niet om op te scheppen, ze wil gewoon alles kunnen zien en weten, haha!) Dus rustig aan. 15 weken is heel vroeg. Sommige kinderen wachten er wel 6 maanden mee.

Terug
Bovenaan