omrollen

Hoi,
Mijn dochter van meer dan 10 maanden rolt nog steeds niet van haar rug naar buik en andersom. Ze wil alleen maar zitten en schuift op haar billen overal naar toe. Ik vraag me af hoe ze ooit zelf gaat leren zitten.
Als ik haar op haar rug of buik leg begint ze al te huilen.

Wie heeft hier ervaring meer of heeft tips voor me

Alvast bedankt.
groeten karin
 
HOO ja de 1 slaat dingen over, mijn dochter is nu 9 maanden zit goed, trek zich al op, maar kruipen ho maar, ook was zei 5 maanden toen ze zich omrolde( is ook niet alles hoor) nee ik denk dat ze gelijk gaat lopen of kruipen . geen zorgen!!!!
 
Alsof je het over mijn eigen dochter van 10 maanden hebt. Ik zie het wel, laten we maar zo denken dat ze veel meer bezig zijn met de nuttige dingen van het leven en dat ze gewoon heel slim zijn. Zeg nou zelf, vind jij kruipen leuk ? Ze redden zich wel hoor ! Groetjes
 
Vind ik ook hoor, niet te veel over inzitten, de 1e jaren zit er zoveel verschil in de ontwikkeling van kinderen, en met 4 jaar kunnen ze allemaal ongeveer evenveel. Ik heb 3 jongens en ze doen alles in hun eigen tempo, de eerste was snel met alles, de 2e was heel lui (en nog hahaha) en de derde is nu 7 maanden, wil het liefst zitteb en buikschuift al 2 maanden achteruit, so what, als het verveelt verzinnen ze vanzelf wat anders hoor! Mijn oudste kon kruipen en lopen voordat hij zelf kon gaan zitten. Hij trok zich, vanuit 'kruipstand'op aan wat hij tegenkwam, konijnenhok, tafelpoot, maakt niet uit, en liet zich dan met een klap op z'n billen vallen. Het is goed gekomen. Alles komt goed voor ze 18 zijn, don't worry!
 
Ik denk dat het te maken heeft met veel zitten. Als een kind niet regelmatig ook liggend speelt zal een kind ook niet zo snel alle fases in het omrollen gaan doen. Maar ja, als je dochter niet op de rug wil liggen is dat natuurlijk lastig. Misschien kun je in de bos iets van een speeltje boven haar hangen als ze op haar rug ligt als afleiding.
 
Mijn dochter van 9 maanden, draait ongeveer 1 keer in de week op haar buik, volgens mij meer per ongeluk dan dat het echt draaien is, ze begint dan hard te huilen tot ik haar weer op haar rug leg. Zitten kan ze ook nog niet goed, maar ach ze is er zelf heel relax onder, als ze nou gefrustreerd zou zijn... Ik maak me er niet druk om het zal vanzelf wel komen. Mijn eerste was veel sneller met alles, terwijl er toch gezegd wordt dat meisjes sneller zijn? En het is zoals Anuschka zegt voor ze 18 zijn komt het wel goed
 
Ieder kindje doet alles in zijn of haar eigen tempo. Het kan beter allemaal wat langer duren als dat je het gaat forceren. Veel ouders zien graag dat hun kindje vlug is. Kan je lekker zwetsen tegen iedereen. Nou ik zwets liever over het feit dat mijn kindje gelukkig is en lekker in haar vel zit.
 
Ik sluit me geheel aan bij Suzanne. Vooral bij die laatste opmerking. Mijn dochter van 7,5 maand zit prima, maar rolt inderdaad ook nog niet om. Ze vindt het niet prettig op haar buikje. Eerlijk gezegd geeft dat ook wel een hoop rust. Je kan haar gerust even lekker alleen laten spelen, zonder dat ze overal naar toe kruipt/rolt/etc. Het heeft dus ook zo z'n voordeel! Mijn dochter zit verder heerlijk in haar vel, vindt alles wel best zo en doet alles rustig aan. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat dat fysieke vanzelf wel komt. Succes!
 
Terug
Bovenaan