omrollen

ik lees hier heel vaak dat kindjes van 4/5 mnd al omrollen.ik heb het idee dat mijn dochter van 5 mnd het wel wil, maar het niet lukt. moet je dit oefenen of gewoon wachten. ik heb het idee dat haar armpje in de weg zit.
ben benieuwd naar de adviezen...

groetjes Anna
 
ik heb geprobeerd om het voor te doen bij de kleine. Ik denk dat dat wel helpt. Gewoon laten ervaren hoe dat armpje weg moet om te kunnen draaien. Maar ik denk dat het ook een kwestie van geduld is. Niet alle ontwikkelingen verlopen het zelfde.
groetjes
 
nee hoor dat kan je niet voorseren, ze ontwikelen zich op eigen tempo, de 1 is sneller als de ander, mijn eerste was 7 maanden en mijn tweede was 5,5 maand dus zo zie je maar weer, enne ze ken nog niet terug, is nu 9 maanden
 
dat armpje is voor de meesten trouwens meestal een tijdelijk probleem. Of ze nu vroeg zijn of laat, als ze het gaan proberen stuiten ze in het begin meestal op dat armpje en iedereen leert het ooit....
 
ik heb mijn zoontje het geleerd, toen ik zag dat die het wou gaan dooen, je moet zelf dat armpje goed doen als je ziet dat die om wil draaien en nu met 4 maanden draait die zijn eigen om, maar dat wil niet zeggen dat het met de volgende ook zo snel gaat.
succes.
 
Maak je niet er druk om. Ik lees overal in boekjes over kinderen van 7,8 maanden die al zelf gaan staan en al kunnen lopen zelfs. Mijn dochter is nu net 9 maanden en heeft nu pas het omrollen ontdekt ( ze deed het al wel eens eerder maar dan per ongeluk) en ze gaat nu zichzelf pas optrekken om te staan. Ik denk dat teveel ouders hun kindjes tegenwoordig teveel pushen en soms lijkt het wel een soort wedstrijd wiens kind het eerst iets kan. Wij doen daar niet aan mee. Als ze er klaar voor is gaat ze het vanzelf wel doen. Je zou d'r hooguit wat kunnen stimuleren maar laat haar het op d'r eigen tempo doen. Alles op z'n tijd.
Veel succes en plezier met je dochter.
Groetjes Fenna.
 
Terug
Bovenaan