Omrollen

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje; wanneer rolden jullie kindjes om? Mijn dochter is nu 5 maanden en wil wel graag zitten. Nu heb ik gelezen dat eerst zitten "slecht" is. Hoe stimuleer ik het omrollen? Groetjes
 
Ze mag wel een beetje zitten als je haar maar ondersteunt.
Mijn dochter is van 2 november 2003 en kon heel goed rollen van buik naar rug maar absoluut niet van rug naar buik terwijl ze dat eerder horen te doen. Maar kan moeilijk tegen haar zeggen niet doen eerst van rug naar buik.
Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en eigen manier. Ze heeft bijvoorbeeld een hele fijne motoriek heel goed is die.
Maar ze kan pas sinds 3 dagen van rug naar buik draaien.

Zo zie je maar wer dat het heel verschillend is.

groetjes joyce mama van Mara
 
als je je kindje wilt laten omrollen kun je het een met een belletje of ander speeltje proberen .Je leg je kindje op de rug of buik en gaat met het speeltjeschuin boven het hoofdje op en neer zodat ze het wil pakken.Je kunt extra helpen door het beentje over te slaan. ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel )En het is helemaal geen probleem dat ze eerst gaat zitten ieder kind heeft zijn eigen tempo en volgorde.

groeten Marieke
 
Mijn dochter van bijna 8 maande rolt ook nog niet fanatiek, wel soms per ongeluk. Los zitten kan ze daarentegen als de beste! De volgorde zegt allemaal niets, gewoon afwachten, het ene is nou eenmaal meer favoriet dan het andere!

Marieke 2
 
Mijn dochter was nog geen 4 maanden toen ze zich omdraaide. Toen ze de slag te pakken had, was er ook geen houden meer aan. Maar terug, van buik naar rug wil nog niet lukken (nu bijna 5 maanden).
 
Het is overigens wel beter als je kind zich eerst leert omrollen voordat het gaat zitten. Het is vooral belangrijk dat een kind het omrollen niet overslaat, want dat kan belemmerend werken voor het leren lopen. Dit heeft te maken met de ontwikkeling van de heup en het bekken.
 
Mijn zoon is een week voordat hij vier maanden werd gaan omrollen van buik naar rug. Sinds gisteren kan hij het ook van zijn rug naar zijn buik. Zitten wil hij al heel lang en soms lukt het bijna los (maar nog lang niet altijd). Als hij zit kan hij meer zien en dat vindt hij heel interessant, wil graag overal bij zijn en niks missen van wat er om hem heen gebeurd.

Groetjes Patrcia
mv Justin
 
Terug
Bovenaan