Omrollen

Hoi,
Ik ben Marian, 25 jaar en mama van Dries (bijna 4 maanden). Mijn zoontje kan nog steeds niet omrollen, en ik dacht dat hij dat nu toch wel zou moeten beginnen te doen. Hij was wel 6 weken te vroeg geboren, dus misschien verwacht ik gewoon te veel van hem. Wat denken jullie? En hoe kan ik eventueel met hem oefenen? Wat is het gemakkelijkste: van buik naar rug of omgekeerd? Hij probeert wel als hij op zijn buikje ligt om te rollen, maar verder dan zich opduwen op zijn handjes en schudden met zijn kontje komt hij niet (superschattig wel hoor!). Wat kan ik doen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Onze zoon is bijna 5 maanden en kan nu van rug naar buik en omgekeerd rollen.Wat jij omschrijft is inderdaad het begine en als je een keer niet kijkt ligt hij waarschijnlijk op zijn buik en dat is vreemd hoor hahahaha....en daarna is het een paar keer krijsen en boos wworden omdat hij niet terug kan maar dat was bij onze zoon binnen een week geleerd.Ik hielp hem af en toe en deed het voor.

Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes Aster.
 
Hallo Marian,

Het is inderdaad het begin, en je kijkt straks niet en hup daar ligt hij op zijn buikje!!
Je kunt hem wel helpen door hem te stimuleren om verder te gaan.
Je houdt dan een speeltje die hij graag wil pakken boven zijn hoofd en die beweeg je dan scheef naar achteren ( beetje moeilijk uitleggen hoop dat je het begrijpt ) zodat hij gestimuleerd word om door terollen. Zodra hij op zijn zij ligt help je hem een beetje met zijn beentjes. Zo klaar is keus na een aantal dagen doet hij het zelfs en waarschijnlijk omdat hij het begin al doet na een paar keer oefenen zelfs al.
Dit moesten wij doen met onze dochterje op fysio.

Veel succes ermee!!!

Groetjes van Geertje
 
Hoi
Mijn dochter in ruim 6,5 maand en ze rolt nog steeds niet helemaal door,wel gooit ze dr kont helemaal opzij,maar als ze dan bijna op dr buik ligt rolt ze weer terug,af en toe ligt ze wel op dr buikje
 
mijn zoontje is 4 1/2 maand oud en rolt nog niet om. Marian baby's van 4 maanden hoeven nog niet om te rollen. het komt vanzelf wel die mooie tijd. nog even geduld hebben.

groetjes mirjam
 
Als jullie baby`s dat allemaal pas later doen, dan ga ik maar gewoon afwachten! Er waren in mijin kennissenkring namelijk veel baby`s die dat op een maand of 3 al deden, vandaar mijn bezorgdheid. En omdat ook de dokter van het cb nogal (vond ik) bedenkelijk keek toen hij vroeg of Dries al omrolde en ik `nee` moest antwoorden, vroeg ik me toch af hoe dat nu eigenlijk zat. Nu ja, jullie hebben me alleszins wel gerustgesteld, bedankt voor jullie reacties, en ik laat wel weten wanneer hij het dan wel doet!

Groetjes,
Marian
 
Het kan er trouwens wel mee te maken hebben dat je zoontje te vroeg geboren is, in principe kun je voor zijn mototische ontwikkeling zijn leeftijd corrigeren. Dat betekent van zijn leeftijd nog eens 6 weken aftrekken, dat is dan de leeftijd die hij motorisch heeft. Dus als je dat optelt bij dat 4 maanden best wel vroeg is voor rollen dan kun je inderdaad nog wel even rustig afwachten. Mijn zoontje van 8 maanden rolt nu sinds 2 weken goed om en hij is ook 5,5 week te vroeg geboren.
 
Terug
Bovenaan