Omrollen

Hallo allemaal!
mijn kleine meid (5.5 maanden)  kan sinds een paar dagen van rug naar buik rollen, maar nog niet terug naar haar rug. Ze doet nu niks anders als omrollen, ook als ze in haar bed ligt..Dan begint ze tot nu toe nog  hard te huilen en draai ik haar om.  Kan het gevaarlijk zijn als ze in bed op haar buik rolt of draaien ze automatisch hun hoofd naar de zijkant? Loop nu telkens even naar haar kamer, omdat ik bang ben dat ze weer op haar buik ligt..

Liefs  
 
Hoi,

Dat is even schrikken he,deed mijn kleine meid ook inbed,gelukkig zijn ze nu op een leeftijd dat ze hun hoofd kunnen draaien.

Ik stop de slaapzak van mijn dochter onder het matras in,kan schelen voor t omrollen maar dat helpt ook niet altijd hoor!

En terugrollen kan nog even duren,mijn meisje draaide ook met 5.5maand en nu sinds kort pas terug,ze is nu 7maanden.

veel plezier met je wondertje,

groetjes ramona
 
Hoi, er bestan aerosleep matjes voor over het matras. Mocht de kleine dan met het gezicht naar beneden liggen kan het blijven ademen! Ondanks dat S al goed kan draaien ligt het nog op zijn matras!
 
Mijn dochtertje Maud, nu 5 maanden rolt al sinds een week of 2/3 om en lukt het af en toe al om terug te rollen(misschien ook toeval)  maakt op het speelkleed soms ook wel gebruik van de handige bogen die er aan zitten om terug te rollen. Vind ik best slim van haar.
 
Maak me overigens niet zo druk als ze op haar buik draait en zich klem rolt in haar ledikant. Ze begint dan wel te huilen en dan is het zo weer opgelost, ben niet bang dat het gevaarlijk is voor haar.
 
hallo,

Wat leuk dat ze zich kan omrollen, het lijkt me ook best eng hoor zo in dr bedje. Ons meisje is nu bijna zes maanden maar heeft een spreidtbroekje waardoor ze niet kan omrollen. Maar er zijn van die houders waardoor ze niet kunnen rollen misschien dat dat werkt. En als ze klem komt dan zal ze vast gaan huilen, en is ze niet al sterkt genoeg in dr armpjes om dr hoofdje op te tillen. Want dan zal het vast goed gaan denk ik.
succes
auriske  
 
was het nu ook een beetje zat dat ze zich klem rolde in het ledikant en dat ik daarvoor uit bed moest.
Gebruik nu het dekentje weer opnieuw om haar in te stoppen maar dan nu alleen voor haar benen en dat gewoon strak instoppen. Gaat prima, maud rolt nu niet meer om in haar bedje en doordat ze als ze wakker is niet meteen gaat rollebollen rust ze ook beter uit.
 
Dat is inderdaad even schrikken als je je kleine in ene keer op haar buik ziet liggen in haar bedje. Dat gebeurde me vanochtend. Mijn dochter is nu ruim 4 maanden. Gelukkig lag ze niet onder de dekens.
Je kunt nu toch moelijk elke dag en nacht gaan kijken of ze weer op haar buik ligt?
Controleren jullie nu vaker? en slapen jullie kindjes snachts ook weer gelijk door als je ze hebt omgedraaid.Of willen ze dan ook gelijk drinken.
Mijn moeder vertelde me als ze zich om kunnen draaien dan moet je het matrasje ook velagen zodat ze er niet uit kunnen rollen.
Vinden jullie dat ook of kan ik hier nog even mee wachte?

Groetjes Marian
 
Terug
Bovenaan