Omrollen

Een aantal weken geleden hadden we hier het topic omrollen. Inmiddels is ie weg. We zijn nu een tijdje verder en ben benieuwd of de andere baby's inmiddels al omrollen. Hier zijn we de 6 maanden gepasseerd maar blijft het bij rollen op de zij.
Wel vind hij het nu heel leuk om op zijn eigen voetjes te staan!
 
Hallo.

Mijn dochter doet nog niet omrollen. Wel kijkt ze met aandacht naar haar handjes.
En slaat tegen de beestjes/bloemetjes in de box.
gebeurt dat omrollen opeens of kun je dat ook stimuleren?
Ik hoop dat mijn kleine meid binnenkort een sprong haar ontwikkeling maakt.
Groetjes Linda
 
Hey,

Je kleintje heeft nog tijd genoeg hoor, de een is gewoon wat sneller dan de ander, mijn oudste 2 konden dit pas met 10mnd ofzo, terwijl de jongste nu 10mnd is en al rolt, kruipt staat en om de tafel loopt! Verschilt zoveel, je kunt het wel voor doen als je voor haar ligt, misschien probeerd ze het na te doen, het is in ieder geval een leuk spelletje voor haar!

Gr MJ
 
hoi hoi,
het verschilt echt per kind. zoals al gezegd is, is de een is heen snel en de ander neemt gewoon zijn tijd. ik ken een kindje die al kon zitten met 3 maanden, maar ken ook kindjes die pas na 9 maanden goed konden zitten. mijn dochters zijn 7 maanden, maar kunnen het nog niet. het omrollen doen ze ook pas een week of misschien 1,5. en ook daarin verschilt het. de ene dame ligt meer op haar buik dan op haar rug lekker te  spelen en rond kijken. de andere dame ligt liever op haar rug te spelen.

het cb houdt het allemaal mooi bij dus mocht het niet kloppen, zullen ze je het wel zeggen. ik zou me er echt nog niet druk om maken.

Groetjes,
petra
 
ik heb zelfs de indruk dat kinderen voorkeur hebben voor bepaalde ontwikkelingszaken mijn dochter was snel met kijken en kletsen maar rollen ho maar (wordt volgende week 8 mnd) als ik haar "help" wordt ze boos maar ik stimuleer haar wel.terwijl een ander kindje die een week ouder is al kruipt en gaat zitten! ik ben er niet zo bang voor, vind ontwikkeling mbt eten spannender
 
hoi,

mijn dochter was er vroeg bij, met 4 maanden rolde ze naar der buik...en net voor de 5 maanden rolt ze terug..ze is nu 5 1/2 maand en beweegt de hele box rond...ze krijgt het voorelkaar om op der buik een heel rondje te maken, hoe ze doet geen idee..ze maakt aanstalten om te kruipen, want der billen gaan omhoog, maar heb het idee dat ze achteruit gaat..binnenkort eens op de vloer oefenen..verder gaat ze meer op der benen staan en zelfstandig zitten zit er ook al bijna in...heb gewoon een best snelle meid daarin...ieder kindje zijn eigen snelheid..

wel kan je indd helpen stimuleren..b.v als ze op der zij rollen....der hadje te pakken en het laatste zetje te geven en zo ook terug...net als met zitten..gewoon vaak in de hoek van de bank of op schoot...je merkt vanzelf wanneer ze dit willen..je voelt ze dan omhoog willen komen...

ik vind wel dat iedere ouder zijn eigen pad moet trekken kwa stimulans...maar ben niet van mening dat je een baby te lang baby moet houden...met een maand of 5 hoeven ze niet meer heel de dag op je arm te liggen toch ?
maar goed, ook daarin kan een mening verschillen..

en mijn voorgangers zeiden het al...meestal komt het echt wel, de 1 wat eerder dan de ander...

succes mama's

gr. bambi
mama van Lois 10-07-08
 
Terug
Bovenaan