Omvallen...

Onze dochter kan al heel gemakkelijk alleen zitten en weer zelf gaan zitten als ze kruipt, na ja tijgert...
Alleen ik merk (vooral als ze moe begint te worden )dat ze dan in een keer achter over valt...

En wij hebben in de woonkamer hout maar in de gang en in de keuken tegels...
Ik ben echt als de dood dat ze achterover valt en ben er dan echt continu bij en zit in haar buurt...
Bij het kdv heb ik dat nagevraagd en daar heeft ze het nog nooit gehad...

Doen die kleintjes dat van jullie ook?
Blijven jullie er ook bij zitten?
Moet ik het juist los laten dat ze ervan leert of juist niet.
Om meteen op bed te leggen als ze moe wordt werkt niet want het komt niet altijd uit..
Bv rond 18:00uur want daarvoor moet er gekookt worden en (snel) gegeten en dan is zij weer aan de buurt en is het snel 19:00 uur....

Hoe doen jullie het trouwens met koken.
Die van mij wil er steeds bij zijn (het liefst op de arm), kinderstoel erbij helpt voor 5 minuten vaak zet ik haar op een kleed om te spelen en probeer ik er zoveel mogelijk bij te zitten.Soms gebruik ik ook zo een loopstoel (niet goed zeggen ze) maar idiaal om ff je handen vrij te hebben..
Maar tussen 17:00uur en 18:00uur vind ik het altijd weer een hele klus nou beter gezegd een uitdaging.
Eerder eten helpt niet want mijn partner is pas om 17:45uur thuis...
Op dagen dat ze naar het kdv gaat gaat het makkelijker want dan ga ik na het werk eerst ff snel naar huis om het eea alvast voor te bereiden zodat het bijna klaar is en ga haar dan halen..
Maar op dagen dat ik thuis ben is het een grote puzzel,....hahahha

Wij hebben in de keuken ook tegels en daarom mag ze ook niet in de keuken spelen. In de woonkamer hebben we laminaat, ook wel hard maar toch minder als een stenen vloer. Vallen is niet te voorkomen, het hoort er ook bij.

Ook hier is koken een uitdaging. Op vrije dagen bereid ik dingen al voor als ze s'middags op bed ligt. Ik vind het juist lastiger op werkdagen. Ik zet haar meestal in de box of de kinderstoel. Door haar tijdens het koken toch vaak kort ff aandacht te geven lukt het vaak toch wel.

Hoi,

Wat betreft het vallen... Ja, Tygo heeft al heel wat bulten en blauwe plekken. Wij hebben door het hele huis plavuizen! Ik ga niet heel de tijd achter hem aan want hij leert er toch ook wel van.

En met eten koken zit hij altijd in de box of in zijn stoel. Dan moet ik echt mijn handen vrij hebben.. Hij heeft dan al gegeten. Misschien een idee? Zeker als hij al moe is. Eerst de kleine eten en dan kan die een dutj egaan doen.

Succes,
groetjes

hey Sens,

Vallen, tsja. ik merk dat Floor sneller valt als ze moe is. Als ze dan aan het kruipen is bijvoorbeeld laat ze ineens haar hoofd vallen. Of als ze rond de tafel loopt, valt ze ineens om.
Het hoort er bij denk ik. Het voordeel is wel dat ze inmiddels na een knuffel, een kus en een 'over' weer vrolijk verder gaat spelen :p

Eten voorbereiden doe ik inderdaad vaak ook als ze slaapt. Dan hoef je het alleen maar op te zetten, en hoeft ze alleen in de box als ik echt erbij moet blijven. Gelukkig speelt Floor ook graag in de box, dus dat is geen probleem. Ik zet haar dan ook wel op haar loopauto. Kan ze minder dingen doen, maar nog wel lekker bewegen.

Liefs,

T

Hier gelukkig laminaat, want Julia valt ook vaak. Ze kan goed zichzelf optrekken en ergens tegenaan staan. maar zitten vindt ze nog moeilijk. Tja het is niet te voorkomen. En een kind kan vast wel wat hebben. Kinderen zijn gelukkig klein, dus vallen ze minder hard als volwassenen ;-)

Hier soms kook-problemen. Maar meestal gaat het goed. Vaak sleept ze wat speelgoed mee naar de keuken, of ze speelt in de box. Julia eet altijd eerder dan wij, omdat mijn man vaak laat uit zijn werk komt. Dat is wel ideaal.

Ik doe juist dingen in het huishouden als ze wakker is, zodat ze weet dat ik die dingen ook doe. Ze is het gewend om dan zichzelf even te vermaken. Het voordeel is dat ik dan ook even kan relexen als ze op bed ligt, haha. En ze vindt het gezellig als ik bezig ben. Met de wasvouwen gaat ze met de was spelen. En met aardappels schillen dan kan ze de aardappels aangeven die ik moet schillen (echt super schattig is dat!), zo betrek ik haar in dingen en vraagt ze ook niet om aandacht als ik haar hulp" niet kan gebruiken.

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan