Omvang buik baby ligt voor

<p>Hallo! </p><p>Vorige week was ik in het ziekenhuis ivm dat ik de kleine minder voelde. Alles was gelukkig goed, maar tijdens de echo die ze maakten zagen ze dat het buikje van de baby 2 weken voor lag op de groei. Nu heb ik met 34+6 een extra groei echo om te zien hoe het dan is.  Vandaag ben ik 30 weken. Het hoofdje en de benen lagen netjes op schema. Ik maak me toch zorgen en er is eigenlijk helemaal niet besproken wat er aan de hand kan zijn. Meer mensen die hier ervaring mee hebben en mij enigszins gerust kunnen stellen? </p><p> </p>

Hai,

ik had precies hetzelfde bij 25 weken, moest toen de glucosetest doen en extra groeiecho. 
Onze kleine lag keurig op z’n eigen lijntje bij de echo. 
en bij 30 weken weer buik conform de norm...
wat mij betreft is de fundushoogte echt een hele grove screening. Dus maak je niet te druk!

Hi!
Onze kleine man had ook een te dik buikje bij de 20 weken echo. Toen extra echo in het ziekenhuis en test op zwangerschapssuiker. Niets aan de hand! Wel extra echo gehad met 30 weken, toen viel het al mee met hoeveel dikker het buikje was dan de norm. Bij ons zeiden ze: Hollandse welvaart, dus niets aan de hand.
En uiteindelijk ben ik met 41+3 bevallen en woog onze zoon 3355 gram. Maak je niet teveel zorgen. 

Bij mij werd er bij de 20 weken echo gezegd dat zijn hoofdje te groot was en voorlag qua groei. Met de 30 weken echo was het hoofdje weer normaal en lag het buikje voor. Daarna liep alles ineens voor. En bij geboorte (met 39+2 bevallen) kwam er gewoon een normaal kindje van 53cm en 3853gram uit. Ik heb mij ook erg zorgen gemaakt, maar uiteindelijk is er niks aan de hand en zijn de echo's ook niet altijd even betrouwbaar. Dus probeer te ontspannen en maak je niet te druk!

Hallo,

hier drie weken voor ook rond de 33weken. Toen na twee weken enorm omhoog. En met 36 weer binnen de lijnen k snap er zelf niks van haha maar meestal schatten ze ruim heb nu wel ineens teveel cru theater en lijden me in met 38 weken.

niet veel zorgen maken komt goed

liefs

Terug
Bovenaan