Onbedoeld afvallen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben morgen 16 weken zwanger. Onbedoeld ben ik inmiddels al 6 kilo afgevallen... Familie en vrienden om mij heen zien ook echt aan mij dat ik ben afgevallen en wanneer ik ze vertel dat ik 15/16 weken zwanger ben staan ze daar ook versteld van. Ik eet niet meer of minder dan voor mijn zwangerschap en heb geen last van misselijkheid, hebben jullie hier ervaring mee? </p><p>Ik hoor het graag :)</p><p> </p>

Ik heb het vaker gehoord, maar als je gezond eet en je baarmoeder groeit goed (vk checkt dat) dan is er niks aan de hand. Je kind pakt wel wat het nodig heeft. Miss maak je nu gewoon gezondere keuzes?

Dankjewel voor je reactie!
Het is niet zo dat ik gezondere keuzes maak. Wel heb ik al ruim een jaar, bijna twee jaar minder eetlust. Hiermee bedoel ik meer dat ik daarvoor alles at wat los en vast zat. Helaas viel ik hierna destijds nooit een gram af..
Op het moment dat ik zwanger werd heb ik me over de kilo's die zullen komen ook absoluut niet druk gemaakt.. Toch vind ik het een rare gedachte dat er een kindje in mij groeit en dat ik afval, zeker aangezien ik geen last heb van misselijkheid/overgeven, was dit wel het geval dat had ik mijn gewichtsverlies nog kunnen plaatsen. Ik hoop dat het kindje alles krijgt wat het nodog heeft.
Verder weet ik niet of de groei van mijn baarmoeder goed gaat. Ik heb pas over 1,5 week een controle afspraak.. 

Jahor geen zorgen ik ben de eerste periode ook 6/7 kg afgevallen.. ik vind alleen maaar mooi want mijn bmi was te hoog.. nu ben ik 27 weken en 3kg boven mijn begin gewicht van voor mijn zwangerschap. Helemaal prima baby groeit goed. Geen zorgen hierover hoor! Je lijf weet precies wat het doet! 

Je kan sowieso je verloskundige even bellen! 
Ik denk ook dat t geen kwaad kan en dat je vanzelf aan gaat komen! 
Voor nu zou ik zeggen, bel voor de zekerheid even de verloskundige en geniet dat je afvalt:)

Je kan sowieso je verloskundige even bellen! 
Ik denk ook dat t geen kwaad kan en dat je vanzelf aan gaat komen! 
Voor nu zou ik zeggen, bel voor de zekerheid even de verloskundige en geniet dat je afvalt:)

Ik ben inmiddels bijna 21 weken en nog 4 kilo lichter dan mijn eerste weegpunt met 12 weken. Daarvoor ben ik ook al wat afgevallen zegt mijn gevoel, merkte dit aan mijn broeken. Dus zit denk ik nu 6 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap ongeveer. De verloskundige en de gyn zeggen beide dat het geen kwaad kan. Als je maar de juiste dingen eet (dus als je weinig trek heb eet dan iets gezonds zodra je wel trek krijgt) en voldoende drinkt. De baby pakt wat het nodig heeft. Ik had de eerste weken (tot ongeveer 14 a 16 weken) ook helemaal geen trek, in niks! En ik gaf 1x per dag wat gal over (alleen s morgens net na het opstaan) dus daar kon het ook niet aan liggen. Geen zorgen, het komt dus vaker voor en mijn baby doet het prima!

Terug
Bovenaan