ONBEGRIJPELIJJK......

Hallo lieve dames,

Ik, net als velen denk ik, lees hier veel en schrijf af en toe es wat. Ik lees ook de maandforums omdat ik zo heerlijk kan genieten van de zwangere meiden, hoe ze het ervaren enz.

Ik heb maar héél even op het september forum mogen zijn toen het misging. Dus zeker kijk ik af en toe naar de meiden die op dat forum zijn. Moeilijk heb ikhet daar niet meer mee, alleen in het begin. Nu denk ik; voor mij komt die tijd ook wel weer.

Nu las ik tot mijn verbazing een verhaaltje over of het een meisje of een jongetjes wordt. Ja, eerlijk gezegd zou ik dat ook willen weten zodra dat te zien is. Maar nu las ik dat er meiden waren die in discussie waren over hoe graag ze liever hadden dat het een meisje of liever een jongetjes zou worden.....

ok...........

"Ik ben meer een jongensmoeder" om maar iets te noemen.....

Ik zou best jullie mening hierover willen horen. Ik lees ook over vrouwen die echt heel moeilijk zwanger kunnen worden en van vrouwen die al vele miskramen hebben gehad. Dan knapt er gewoon iets bij mij. Ook als ik met gemak al 10 kids zou hebben en ik zwanger zou raken alleen als me vriend naar me zou kijken, zou het me niet uitmaken of ik een jongen of meisje zou "willen".

Láát me het wonder meemaken dat ik ooit zwanger mag raken en dan maakt het mij niet uit hoor een jongen of meisje. écht niet!!!!!

Ik ben nu 8 maanden bezig, ben 37 dus de tijd schiet op voor mij maar mijn vriend en ik hebben gezegd dat als het niet lukt dat God het zo wil en dan zijn we maar gelukkig met zijn twee. Dat zijn we  toch al maar een klein mensje dat je geschonken wordt is het  mooiste wat je kunt meemaken in je leven. Sja en als ik dan die verhalen lees.....sorry ik kreeg er de rillingen van over mijn rug.

Ik hoor graag jullie reacties.

Lieve groeten Jeannette  

Beste Jeannette,

Het is inderdaad een wonder en het maakt mij echt niet uit of het nu een meisje of een jongen is. Het lijkt mij bijv. wel geweldig om een tweeling te krijgen,  misschien  zeggen sommige mensen dan ook van..... ook nog wensen? Ik ben ook superblij en gelukkig mocht ik evt. ooit nog een keer een kind krijgen als het geen tweeling zou zijn.

Ik ben gelukkig al bevoorrecht dat ik een zoon heb  maar heb wel een hele sterke wens voor een tweede. Het is voor veel mensen moeilijk om kinderen te krijgen. Ik ben nu 36 en denk ook soms  van misschien is het voor ons niet weggelegd een tweede. Wat ik wel denk, mocht het zo zijn dan zijn we ook gelukkig met ons drietjes, moeten ook bepaalde dingen afsluiten en een weg zien te vinden om daarmee om te gaan en natuurlijk je verdriet niet te vergeten te verwerken. Ik praat misschien makkelijker omdat ik al een kind hebt maar  heb sterk het verlangen naar een tweede kind.  Ik denk alleen dat je  op andere manieren moet vinden hoe je met bepaalde dingen omgaat om toch gelukkig te zijn zonder kinderen.

Klinkt misschien een beetje zweverig maar je kunt een wens(en) schrijven naar iemand waarin je gelooft en dat in een heel mooi doosje doen. Geef het doosje een hele mooie plaats.

Ik hoop in ieder geval hoe dan ook dat jullie wens uitkomt.

Groetjes en veel liefs van Monique.

Lieve Jeannette,

Ik heb je verhaal gelezen en voel zó met je mee. Nou ben ik één van
diegene die als het ware maar naar gekeken hoef te worden om zwanger te
raken, maar je hebt helemaal gelijk hoor.

Na die 7 kids van mij, 2mk's. En het verlangen naar nóg een kindje
wordt alleen maar groter. En wie ben ik dan eigenlijk om hierover mee
te praten. Want ik ben al zo bevoorrecht. Maar dat is het hem nou
juist. Als je een verlangen hebt, kán je het niet van je afzetten, dat
is tegen de natuur in.

Nu zeg je dat als je geen kindje zou krijgen, dat dat Gods wil is. Meid
bid ervoor om er wel een te mogen ontvangen. Ik bid echt met je mee.
Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor jou. En dan hoop ik dat ook jij
mag ervaren hoe het is om eindelijk je eigen kindje te mogen
vasthouden.

Monique, ik leef met je mee hoor, wat erg voor jullie. Maar ook hoop
voor jullie hoop ik dat jullie de kracht mogen krijgen om dit verlies
te verwerken, en dat je snel hier zal mogen zeggen dat jullie er een
tweede bij krijgen.

En welk geslacht het ook zijn zal, ik weet zeker dat jullie er blij mee
zullen zijn. Het gaat niet om het geslacht, maar om het feit of je een
gezond kindje MAG krijgen. Natuurlijk kan je een bepaald idee hebben,
of denken dat een ander geslacht ook wel leuk zou zijn, maar om persé
dit of dat, dan ril ik met Jeannette mee hoor.

Meiden, ik blijf jullie volgen en ik hoop dat jullie mogen krijgen wat jullie wensen.

veel liefs Hester

Hoi Allemaal,

Ik ben er ook behoorlijk verbaasd over maar ik denk dat het ook een beetje komt omdat wij misschien veel meer hebben mee moeten maken en we superblij zouden zijn als wij al een zwangerschap kunnen voldragen en dat het dan ook nog een gezond kindje zou mogen zijn. Mij kan het absoluut niet schelen wat het zou worden als ik maar gewoon die 9 maanden haal. Ik denk dat deze meiden tot nu toe weinig tot geen problemen op hun pad zijn tegengekomen en tja misschien ben je dan ook wat veeleisender als je niet eens meemaakt dat dingen in het leven ook wel eens heel anders mogen lopen. Daarom ben ik ook supertrots dat door alles wat ik in het leven heb mee mogen maken ik nog steeds zo goed in mijn schoenen kan staan en heel erg kan genieten van kleine dingen.
Ik denk dus dat wij bevooroordeeld zijn met extra gevoel en daardoor ook rekening kunnen houden met anderen en dat ook kunnen delen. Onze gedachtes rijken wat verder dan onze neus lang is.

Groetjes,

Corina

Hoi allemaal,

Ik lees nog wel op het forum mee, maar ik vond dat ik even moest reageren.
Ik ben het wel met Corinna eens. De meesten van ons willen heel graag een kindje, en inderdaad, wanneer je nog geen 'echte' problemen bent tegengekomen, dan zul je andere wensen hebben.
Ik moet wel bekennen, dat toen ik zwanger was van de eerste, dat ik ook graag een jongetje wilde (en ik had een probleemzwangerschap en mijn gevoel zei dat het een jongetje werd). Bij de tweede wilde ik graag een meisje, maar durfde dit niet hardop te zeggen. Ik zei dat ik graag wilde dat het een gezond kindje werd (mijn man werkt op een instelling met geestelijk gehandicapten). Het werd een meisje, maar ik was de eerste dagen zo van slag van het feit dat ik een dochter had gekregen, dat ik haar met jongen/ventje aansprak....
Iedereen om ons heen vond dat we dolgelukkig moesten zijn, want we hadden een jongen EN een meisje. Als ik daarop zei dat ik blij was dat ze gezond was en dat ik net zo gelukkig was met twee jongens, keken ze me raar aan en werden boos op me. Wanneer ik nu om me heen kijk besef ik maar des te meer dat een gezond kindje veel belangrijker is.
Ik heb 18 maart een mk gehad en mag voorlopig niet zwanger raken vanwege endometriose, maar ik hoop vanaf juni weer wat actiever op dit forum te zijn. Hopenlijk mogen we dan weer...

Ik hoop dat we allemaal weer snel zwanger mogen raken en deze verdrietige periode af mogen sluiten!!

Liefs,
Roelfina

De meiden die zo praten zitten waarschijnlijk in een "luxe positie" dat ze zo praten. Ze hebben geen idee hoe anderen moeite hebben om zwanger te worden. Het maakt dan helemaal niets meer uit of het een jongen of meisje gaat worden of een tweeling.
Ik heb zelf ook altijd gezegd: ik hoop op een zomerkindje, lijkt me geweldig om dat eens mee te maken. Ik heb er eentje van oktober en eentje van februari. Lijkt me balen als je met sinterklaas of Kerst een kindje zou krijgen.
Maar na mijn miskraam (van mijn zomerkindje..) heb ik alleen maar gedacht: ik hoop dat ik weer zwanger zal gaan worden en dat we nog een gezond kindje mogen gaan krijgen. Dát is dan het belangrijkte!!!
Nu ben ik net weer zwanger. Ons kindje wordt verwacht de dag voor Kerst en ook al zou het een tweeling of drieling worden, ik vind het geweldig. We gaan een kindje krijgen en dát is wat telt.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om wensen te hebben, onze enige wens is dat het gezond ter wereld komt....

Liefs en maak je niet druk over hoe anderen erover denken
Sylvia

Iedereen heeft wensen, verborgen of open.
Wensen op allerlei vlakken waarbij de ander denkt tjeee onbegrijpelijk dat je je daar druk over maakt. Maar wensen hebben is menselijk, dus maak je er niet druk om.

Heel veel mensen zeggen bijvoorbeeld, als het kindje maar gezond is. En stel nou je krijgt een kindje dat niet helemaal gezond is. Is het dan ineens niet meer welkom?
Mijn kindje is welkom, ongeacht meisje of jongen. En natuurlijk hoop ik op een gezond kindje en is dat mijn wens. Maar mocht mijn kindje onverhoopt iets mankeren, zelfs dan is het welkom, simpelweg omdat het mijn kindje is (en toch heb ik ook begrip voor vrouwen die de zwangerschap afbreken  omdat de kansen groot zijn dat er iets mis is). En zo is het ook bij die vrouwen die een voorkeur hebben voor jongen danwel meisje, als de baby er eenmaal is, dan is het kindje gewoon welkom.

Miep (alweer bijna 17 weken zwanger)

Hallo
Bedankt voor jullie mening.
Ik begrijp uit jullie reacties dat ik me niet druk moet maken over hoe anderen denken.
Nou, ik slaap er echt ook niet minder om hoor maar ik was gewoon benieuwd naar jullie reacties.
En ik snap ook wel dat als iemand zwanger is in een "babywereld" leeft en je ook makkelijk vergeet dat je (misschien) ooit een miskraam hebt gehad oid. Ik heb het ook niet veroordeeld, ik was er alleen verbaasd over.
Ik begrijp een boel en kijk echt verder dan mijn neus lang is en probeer mij ook te verplaatsen in de vrouwen die langer zwanger zijn.
Nou, ik sluit hierbij af, nogmaals bedankt voor jullie mening, vond het leuk om die ook te lezen. Ik vindt andermans mening ook belangrijk en niet alleen hoe ik erover denk. Niet zwangere dames......veel succes met klussen en de zwangere dames.......geniet van jullie groeiende buikjes!!

lieve groeten Jeannette

Terug
Bovenaan