(onbekende) Schootversjes en liedjes !!

Hoi mama's,

Nu dat de meeste kindjes de leeftijd hebben dat ze een beetje stevig kunnen zitten en gaan reageren op wat je zegt en zingt, leek het me leuk deze topic eens te plaatsen.

Want wie vind het nou niet leuk om met zijn kleine te spelen en te zingen op schoot ?!!

Natuurlijk kennen we de standaard liedjes zoals "Hop paardje hop", "Een boerenpaard" en "Op een grote paddestoel",.. Nee,.. dat hebben we wel gehad. We zijn immers moderne hippe mama's!!

Daarom deze topic waarin de meer  ONBEKENDE  versjes of liedjes geplaatst kunnen worden zodat we eens kunnen afwisselen met de liedjes.
Om dit alles compleet te maken zou het leuk zijn als er een foto bij kwam te staan waar je  de kleine ook daadwerkelijk op schoot hebt..

Zo,.. hebben we weer wat om handen!!

Uiteraard bijt ik het spits af..

------------

Dit is mijn favoriete, wat onbekendere, schootversje;

Een houtworm zat in een keukenstoel
                                                                       en at, en at, een héleboel!!
                                                                En op die stoel zat tante Mien.
                                                       Ze had de houtworm nog  nóóit gezien.
                                                       Die at maar door en at maar door.
                                                                Totdat het krikte en krakte.
                                                        En tante Mien om kwart voor tien
                                                        pardoes door de keukenstoel zakte...

(..en dan laat je de kleine tussen je benen zakken)

Esmé mv Kay

Op de creche waar ik werk hebben we muziek op schoot gehad toen we 6 jaar bestonden
dit heb ik samen met annique gedaan. ze vond het geweldig
dit liedje is haar favoriet:

rommeldebommel de bommel ( op de beentjes zachtjes slaan)
de poes slaat op de trommel
miauwww miauwww miauwww ( over de buikje wrijven)
de muisjes trippelen voorbij ( met je vingers naar haar nekje lopen)
de hele aarde dreunt daarbij ( iets harder en sneller op haar beentjes slaan)
wieuhhhhhh ( armpjes in de lucht)

het is een opzegversje
annique vind hem helemaal super !! en schatert erover
vooral het stukje van miauww miauww

succes hihi

groetjes mama van annique

Uit artis is een beer ontsnapt
een beer ontsnapt? een beer ontsnapt!
Hij heeft bij Albert Hein gegapt
Jongens wat een boef!
Een honingpot en een krentencake
en zuurtjes voor de hele week
Een groot pak sprits voor bij de thee
dat nam hij allemaal mee
Nu ligt hij languit op zijn rug
op zijn rug? ja op zijn rug!
Hij wil nooit meer naar artis terug
Jongens wat een boef!

Kus van Nelleke en Kian (de grote boef!)

Dit "versje" werd vroeger altijd op de peuterspeelzaal opgezegd toen mijn moeder nog leidster was. Ik wilde het in eerste instantie op het geboortekaartje laten zetten uit naam van Merijn, maar we hebben uiteindelijk voor een ander gedichtje gekozen.

Wij hebben thuis een babytje
met kleine roze handjes
en als hij lacht
dan kijk ik in zijn mondje
Ach...., denk ik dan
zijn tandjes zijn vergeten.
Wat zielig, om zo je brood te moeten eten!

Fonske.

Kunnen we ook de wijs hier horen op de liedjes?? haha
Vind ze wel erg leuk allemaal, maar ik geloof dat wij niet echt van die nieuwere liedjes hebben.
Wij zingen op de paddestoel en een eigen gemaakt versie van een damespaard, een herenpaard en een boerenpaard.
Mama zit op paardrijden  en nemen we zo'n beetje alle paarden door met hun hobbeltjes met Yoëll op schoot. Zodra we zingen het urban paard, gaat hij al zitten lachen, want hij weet dat die heeeeeel hard gaat.

Pauline

Hoi,

Toen ik nog klein was vertelde mijn vader dit versje aan mijn en ik nu aan Tiara:

Dag mannetje van de maan
wat sta je hier weer ver vandaan.
Is het niet koud zo met je kale kop
zet maar gauw je mutsje op.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan