Onbeschofte doktersassistente

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik wil even hier mijn ervaring filteren omdat ik dit nu niet met mn vriendinnen kan doen. Ik ben nu een week over tijd, heb normaal reguliere cyclus van 29 a 30 dagen. Ik heb vorige week en afgelopen weekend getest en beide zwangerschapstesten waren negatief. Nu weet ik dat dit nog niets zegt en dat dat kan dus ik dacht ik bel de huisarts om te kijken of ik bloed kan laten prikken om een en ander uit te sluiten of bevestigd te krijgen.<br /><br />Ik kreeg de assistente aan de lijn en toen ik mijn verhaal had uitgelegd zei ze; ja euh negatief is negatief dus ja wat wil je??<br />Ik dacht dat ik het niet goed hoorde en was een beetje uit het veld geslagen. Dit kan en mag ze niet zeggen toch? Los van het feit dat het onzin is wat ze zegt want het zou kunnen dat ik gewoon nog niet genoeg hormoon in mijn urine heb of dat het inderdaad niet zo is (zo nuchter ben ik ook) vond ik de reactie ronduit asociaal en zo niet gepast in haar functie. <br /><br />Vroeg me af of ik of ik me erger om niets of dat jullie ook zulke ervaringen hebben hoe jullie hier mee om zijn gegaan?<br /><br />Ik heb nu besloten het nog maar even deze week af te wachten en nieuwe test einde van deze week te doen.<br /><br />Groetjes van een verbaasde mama</p>

Dat vind ik inderdaag echt niet netjes, zeker niet zoals je mag verwachten van iemand in haar functie en zelfs een beetje kortzichtig.
Maar je af laten schepen en door haar laten bepalen of je geholpen wordt met iets waar je mee zit zou ik ook geen optie vinden. Zelf zou ik zeggen dat ik dan een afspraak met mijn huisarts wil inplannen. Denk dat bij ons dit soort dingen sowieso via de huisarts moeten trouwens maar dat terzijde.
En dan met de huisarts bespreken wat je zorgen zijn en dat je graag duidelijkheid wilt. Zou ook zeker even benoemen wat de reactie van de assistente met je heeft gedaan. 

Succes ermee!

Hoi!
Geen ervaring hiermee maar ik kan je wel vertellen dat het terecht is dat je dit niet oké vindt. Snap dat je verbaasd was, lastig is dat hè. Achteraf zou je dan willen dat je mondig genoeg was om zo iemand dan weer even op haar plek te zetten maar op zo'n moment wordt je gewoon overrompeld door de onbeschoftheid van sommige mensen.
Als je je er echt niet fijn bij voelt gewoon terug bellen en dit uitleggen, al kan je alleen al terecht om het een en ander uit te sluiten. Je zou kunnen zeggen dat je je er zorgen om maakt en dat je wil dat er naar gekeken wordt. Lijkt me erg sterk dat ze dit kunnen weigeren..
succes!!

Hi,
Dank voor jullie reacties. Ja jammer is dat inderdaad dat ik niet op dat moment dan wat meer adrem ben, maar goed.
Ik laat het nu maar even en wil er geen negatieve energie door krijgen. Ik kijk het deze week nog even aan en eind van de week gewoon weer even testen, maar het blijft apart ;-)

Groetjes!

Ik kan me voorstellen dat je die reactie niet erg fijn vond.
toen ik zelf dacht zwanger te zijn heb ik ook gebeld om bloed af te laten nemen. De assistente legde aan mij uit dat ze dit eigenlijk niet meer doen en dat ik beter even af kon wachten en later opnieuw testen, zoals jij nu ook doet. Daarnaast zei ze dat ik bij een positieve test direct contact met de verloskundige op mag nemen en dat er geen afspraak bij de huisarts nodig is. Zelfde resulaat maar een stuk profecionelere uitleg als je het mij vraagt. 

En dan zeker ook nog aan komen zetten met #doeslief...? ?
Nee niet netjes inderdaad. Ook al moet zij nou eenmaal protocol volgen, een stukje professionele communicatie is wel op zijn plaats. 

Terug
Bovenaan