Onbestemd gevoel

Hoi meiden!

Ik heb een onbestemd gevoel en ben benieuwd of jullie dit herkennen van je eigen zwangerschap en bevalling. Momenteel ben ik 37+1 zwanger.

Sinds gister heb ik wat kramp in m'n dijen (binnenbenen) en voelen m'n benen zwaar aan, alsof het tegen kramp aan zit. Ook felle pijnscheuten in m'n vagina als de baby beweegt, bijv. omdraait. Ben ook erg moe.

Daarnaast ben ik verkouden maar wel negatief op corona. Dus het kan zomaar zijn dat ik gwn een griepje krijg en er niks aan de hand is. Maar omdat k nu 'mag' bevallen, denk ik bij de krampen; zou het dan?! Gister ook 3 x diaree op het toilet (sorry voor de details).

Herkent iemand dit van z'n eigen einde zwangerschap of begin bevalling of maak ik mezelf gek?

Ik herken dit wel bij m'n vorige 2 zwangerschappen, deze dingen zijn wel normaal aan het einde van de zwangerschap. Ik ben ook beide keren echt een paar dagen flink ziek geweest met 37/38 weken. Mn kinderen zijn met 40.0 en 38.5 geboren, dus alles wat je noemt waren niet perse de voortekenen van een bevalling die er heel snel aankwam, maar gewoon het lichaam wat moeite heeft met de laatste zware loodjes! Sterkte!

Collega van me had dit soort dingen ook en was ervan overtuigd dat ze met 37 weken ging bevallen. Ze wist het écht zeker. Maar de baby kwam met 41.2 haha.. dus het zegt echt niks. Verwacht het gewoon niet veel eerder dan met 40 weken, anders duren die laatste weken zooooo lang. Het kan gerust nog 3 of 4 weken duren bij je ;)

Dit waren bij mij gewoon tekenen dat de baby steeds verder indaalde. 
toen de bevalling begonnen was, rommelde het gewoon alweer met wat niet zo pijnlijke krampen, en dat bleek deze keer wel ontsluiting te zijn. Maar dat stond dus los van de klachten die je noemt. Dat het zo af en toe rommelde had ik vaker, al sinds 17 weken. Ik had door een complicatie een risico op vroeggeboorte en ze is met 35 weken pas geboren. voor mij was het dus wel even schrikken dat wat ik voelde ook gerust het begin van de bevalling had kunnen zijn, maar dat was het lange tijd niet. pijn in de liezen, steken in mijn vagina, zware benen enzo, dat herken ik als indalen en had ik sinds 31 weken. 

Wat ik wel had.... ik wist die laatste week dat het niet lang meer kon duren. Niet echt ergens door. Gewoon een gevoel. Mijn hele lijf voelde zo. Ik vond mezelf gek, want zul je zien dat ik toch wel gewoon de 40 weken haal en dat ik het gewoon wilde. Maar het klopte wel. Ik zou tot 36 weken werken. Had mn baas gezegd dat ik het niet meer trok die laatste dagen en dat ik ging afronden per direct. 2 dagen later was mijn dochter er. 

Hier precies hetzelfde vanaf 36 weken. Eerst een paar weken flinke indaling pijn. Nu 40 weken zwanger en het gevoel of mijn schaambot zwaar gekneusd is. Pijn trekt door tot in mijn schenen als de baby zijn schouders beweegt. Het is maar pijn gelukkig, kan geen kwaad.

Ik heb precies hetzelfde gehad rond 38 weken. En elke keer de hoop dat ze zou komen, want je weet nooit wanneer het begint. Die eeuwige gedachte van 'zal ze nu komen?!' zo vermoeiend..
Maar ik denk echt dat het bij de laatste loodjes hoort. Die wegen echt het zwaarst (vond ik tenminste)
Uiteindelijk is onze dochter met 40+3 geboren.

Ik had ook dit soort klachten vanaf week 37 + elke avond oefenweeen, maar uiteindelijk ben ik op 42 weken opgenomen en ingeleid (duurde zelfs toen nog 3 dagen). Zei in mijn geval dus niks?

Terug
Bovenaan