ik hoop dat iemand me kan gerust stellen. Ik heb nl.een hele nare ervaring achter de rug. Ik heb twee dochters allebei de keren thuis bevallen. De eerste woog 4250 gr en kwam pas na 2 uur persen en een flinke knip omdat haar hartritme daalde. Het tweede kindje (4 jr later) woog 4500 gr en dat ondanks ik toen een heel tengere man had. De verloskundige zette al vrij snel n knip en toch een totaal ruptuur. Midden in de acht naar het ziekenhuis om door n gyneacoloog gehecht te worden. Hij moest zeker nog wakker worden want het duurde n uur, chagerijnig en heeft me zonder enige verdoving gehecht! O.k was bezet schijnbaar en dan zegt de verpleegkundige na afloop :''goh hij had je wel een roesje kunnen geven"'. Ook de periode erna heel veel pijn gehad.
Nu 6 jr later gescheiden en n nieuw leven begonnen weer zwanger van n forse man, ben ik heel bang voor weer n totaal ruptuur omdat je kans hebt op blijvend letsel.
Mijn verloskundige zegt dat ik gewoon kan bevallen, maar ik wil t liefst n keizersnee.
Pas met 36 wkn ga ik naar n gyn. voor n echo om te kijken hoe groot t kindje is en of 't allemaal wel nodig is'. Ik ben ontzettend bang dat hij zegt dat we t gewoon eerst proberen. Ik ben nu al een en al lidteken, wordt er niet naar de zwangere geluisterd?
Heb je dan niets te bepalen ?
p.s. ben nu 23 wkn heeft iemand tips of ervaringen voor mij?
Nu 6 jr later gescheiden en n nieuw leven begonnen weer zwanger van n forse man, ben ik heel bang voor weer n totaal ruptuur omdat je kans hebt op blijvend letsel.
Mijn verloskundige zegt dat ik gewoon kan bevallen, maar ik wil t liefst n keizersnee.
Pas met 36 wkn ga ik naar n gyn. voor n echo om te kijken hoe groot t kindje is en of 't allemaal wel nodig is'. Ik ben ontzettend bang dat hij zegt dat we t gewoon eerst proberen. Ik ben nu al een en al lidteken, wordt er niet naar de zwangere geluisterd?
Heb je dan niets te bepalen ?
p.s. ben nu 23 wkn heeft iemand tips of ervaringen voor mij?