ondanks voorspellingen toch zwanger

Hallo,

Een paar jaar geleden heb ik een eiceldonatie gedaan wat vreselijk mis is gegaan voor mij. Alle complicaties die ik kon krijgen, die kreeg ik. Helaas weet ik ook niet of mijn oud collega nu zwanger is geworden of niet. Maar goed daar gaat het nu niet meer om. De doktoren hebben toen gezegd dat de kans dat ik ooit op een normale manier zwanger zou worden nihil is. Ik mocht als ik na een half jaar proberen niet zwanger werd mocht ik al naar het ziekenhuis. Was meer een goedmakertje voor alle fouten die ze met de eiceldonatie gemaakt hebben. Toen ik mijn huidige partner ontmoette zijn we na een tijdje toch gaan proberen om zwanger te worden. Toen we na een jaar nog niet zwanger waren heb ik de gyneacoloog gebeld voor een afspraak (eerder wilde ik niet. want ik wil geen uitzondering zijn) Op 7 juli hadden we een afspraak. 3 weken voor deze afspraak moest ik ongesteld worden, maar dit bleef uit. Met een gierend hart hebben we een test gedaan en wat bleek zwanger! we konden het niet geloven. En omdat we de test op een vrijdagavond hadden gedaan moesten we een weekend wachten om een bevestiging van de huisarts te krijgen. Maandag werd het bevestigd en we waren door het dolle heen. Gelijk ook een verloskundige geregeld en we mochten en paar dagen later al komen. Gezien mijn situatie ben ik de eerste weken wekelijks geweest voor een echo. Nu is alles zo goed en ziet het kindje er zo goed uit dat ze zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Maar ondanks ik net 12 weken zwanger ben, ben ik toch heel erg bang dat er iets gebeurt. Het voelt heel erg als mijn enige kans op een zwangerschap en als dit mis gaat dat ik nooit meer zwanger zal worden en zeker niet op deze manier. Hierdoor kan ik iets minder vrij genieten van deze zwangerschap.

Wie herkent dit ook, dat na moeilijk tot eigenlijk helemaal niet zwanger zou kunnen worden of via andere wegen zwanger te zijn geworden, dat je zo bang bent en misschien iemand die tips heeft.

Angela

Hi Angela,

Ik heb (gelukkig) die ervaring niet. Maar ik ken wel mensen die er veel moeite voor moeten doen en na 4 jaar nog steeds niet zwanger zijn. Heel frustrerend.

Ik begrijp je gevoel van niet kunnen genieten, maar probeer dat toch meid! Want, stel dat het is zoals je zegt, je enige keer, dan kun je niet nog een keer genieten. Dus doe het deze eerste keer goed! En doe het rustig aan, houd je aan de "regels" (zoals geen rauw vlees etc.) en dan moet het gewoon goed komen.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hoi Angela,
om te beginnen van harte gefeliciteerd!!! Wat super!! Ik ben het met Tamara eens hoor!! Probeer er toch van te genieten. Mocht dit idd je enige zwangerschap zijn, zou het zonde zijn om er niet van te genieten. ik weet dat het moeilijk is, maar zwanger zijn is zo mooi. bij mij waren er complicaties die gelukkig goed gegaan zijn, maar pas na de bevalling van mijn 2ling, had ik de garantie dat de complicaties niet meer terug konden komen. juist daarom heb ik geprobeerd er juist meer van te genieten.

doe het rustig aan, zorg goed voor jezelf en dan komt het vast goed! loop je nogsteeds bij de gyn? of heb je nu pas met 20 wk weer een echo?

Succes!!

Groetjes,
Petra

Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten van de zwangerschap. Alleen als ik bepaalde dingen voel dan schrik ik heel erg en ben ik bang dat er iets met de kleine is. Het is gewoon moeilijk om het los te laten en er volledig van te genieten. Ik ben nu wel blij dat ik de drie maanden termijn voorbij ben. Dat geeft wel rust.

Ik word extra door de verloskundige gecontroleerd. Ik heb niet meer echt vertrouwen in gyneacologen hier. 24 augustus heb ik weer een echo. Ik kijk er nu al weer enorm naar uit. Gewoon om dat kleine mensje te mogen zien en dat alles goed gaat. Als dan alles nog steeds zo goed gaat als nu dan is de eerst volgende echo pas weer de 20 weken echo. Pff dat ik dan weer zo lang moet wachten om mijn mooie kindje te mogen zien. ( ja ben een ram dus erg ongeduldig)

Ik ben echt heel blij met jullie reacties. Jullie hebben ook helemaal gelijk.

Ik snap dat je je zorgen maakt. Ik heb zelf een chronisch vitamine b12 tekort waardoor ik een tijd onvruchtbaar ben geweest. Ik wist wel dat zodra deze vitamines weer 'op peil' waren ik gewoon weer vruchtbaar zou zijn, maar toch een vreemd gevoel.

In het begin van mijn zwangerschap was ik heel bang dat ik iets mis deed. Als ik een dag eens geen 2 stuks fruit op had, of meer cafeine dan eigenlijk goed voor je was of wat minder melk voelde ik me vreselijk schuldig. Totdat een collega vertelde dat zij 7 weken lang alles wat ze binnen kreeg er terug uit gegooid had en dus ook nooit al die voorgeschreven hoeveelheden voedingsstoffen had binnen gekregen, en zij heeft een hartstikke gezond zoontje. Toen pas ben ik een beetje relaxter geworden... misschien helpt het :)

Kiron,

Ik heb ook een chronisch vitamine B12 tekort en moet eens in de 6 weken en soms vaker spuiten. Ik wist niet dat je dan tijdelijk minder vruchtbaar daar van kon zijn. Bij mij is het wel redelijk op peil al schommelt het wel een beetje. Het maakt bij mij niet uit hoeveel fruit en groentes ik eet, mijn lichaam pakt die kleine hoeveelheden toch niet op. Het pakt misschien een kwart van de inhoud van de spuit.

Ik weet dat het allemaal niets hoeft te zeggen en dat ik gewoon van een gezond kind kan bevallen, maar het blijft wel spannend.

Ik vind het wel fijn om de reacties van mensen te lezen. Geeft wel wat rust.

Terug
Bovenaan