onder de lente curve bij t CB

A

Anoniem

Guest
Vandaag moest Birgit weer naar het CB. Ze kreeg prikjes (gelukkig deze keer geen enge bijwerkingen!) en de standaard check up.
Dat ze klein is weten wij ook wel. Maar nu was ze voor het eerst onder de groene curve. dus niet de middelste donkergroene lijn, maar onder dat lichtgroene gebied eromheen.
Ze is 11 maanden en 1 dag, 8,8 kilo en dus maar 68 cm.. Haar hoofdomtrek en gewicht passen wel allemaal bij elkaar en zijn gewoon goed. Ik moet nu over 6 weken weer extra terug en heb een afspraak bij de arts..

En dan? we kunnen haar moeilijk uit rekken :S mijn schoonfamilie is ook maar klein.. ik ben 1,66 en mijn vriend 1,77 geloof ik...

Nou ik wacht t maar af, ik heb geen zin in allerlei onderzoeken ofzo, naja ik weet ook niet hoe dat evt zou gaan.

Evelien

Hoi Evelien,

Een moeilijke situatie. Ik zou ook niet weten wat ze er aan willen doen. Als je meisje gewoon goed eet en vrolijk is dan is het toch goed? Ik zou me er niet al te druk om maken hoor. En gewoon even afwachten wat ze gaan doen. En die extra controle is op zich natuurlijk altijd goed.

groetjes

Linda

Lengte is toch erfelijk bepaald, en je zegt zelf al dat jullie allemaal niet erg groot zijn.
Ik zou me niet zo druk maken, als lengte en gewicht enz bij elkaar passen dan is je kindje gewoon goed in balans.

Bij mijn oudste klaagde ze altijd dat hij aan de zware kant was totdat hij ging lopen enz., nu is het een slanke kleuter die nog rustig 5 kilo mag aankomen om zijn gewicht en lengte in dezelfde baan van de curve te krijgen.

Gewoon in de gaten houden of je kindje voldoende eet en drinkt.
Je kunt kinderen nu eenmaal niet uitrekken of verlengen.

gr Saskia

Hallo,

vervelende situatie!! Maar ik zou mezelf ook niet proberen al te druk te maken. Wat hierboven ook al gezegd is: als je kindje het goed doet, wrm maakt het CB zich dan zorgen?? Als ze dingen met haar zullen willen doen, omdat ze een beetje klein en licht is, zou ik dat  persoonlijk denk  ik niet doen. Maar die keus is helemaal aan jou tuurlijk!

Wij hebben ons ook een beetje zorgen gemaakt om het Dylano. Hij loopt/liep met zijn gewicht bijna boven de hoogste groene lijn van de curve, en moest 4wk later terugkomen, want dan gingen ze ff kijken. Heb mezelf hier best sappig om gemaakt, want ik ga mijn kind dus echt niet op dieeet zetten! Toen we daar kwamen, liep hij prs op de bovenste lijn, maar je zag wel dat het wat af aant zwakken was. Ze heeft er verder niets over gezegd. Nu kruipt en staat hij volop, dus er zal heus wel wat afzijn, dit merk ik trouwens ook aan zijn kleertjes...
En zijn papa en mama zijn ook niet de dunste. Maar dat mocht ik niet zeggen van ze. Want daar heeft het nix mee te maken... Yeah right... T zal allemaal wel. T ene oor in, andere oor weer uit hoor.

Succes ermee!

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan