onder de maat

Net bij cv geweest en terug met een afspraak voor de huisarts :-( Nienke doet het niet echt lekker dwz qwa groeien wel maar gewicht en andere belangrijke mijlpalen blijft ze met 5 en een halve maand achter. Ik geef nog steeds bv met af en toe een flesje kunst als kolven niet lukt en fruit en groente hapje alleen komt ze nauwelijks aan ze zit ver onder de curve. Omrollen, op buikje liggen tja cbarts vertelde dat dat ineens kan komen tenzij de arts een andere oorzaak kan vinden, volgende week naar huisarts, tot die tijd zit ik in spanning en met mn vingers gekruist. Pfff wordt gek! :'-(

Hoi hoi,

Hoe ervaar jij het? Doet Nienke het voor jouw gevoel wel goed? Nienke heeft natuurlijk haar eigen groei en ritme, en bepaalt zelf hoe of wat ze wanneer doet! Het is het belangrijkste dat jij Nienke een gezonde, vrolijke baby vindt.

Mijn zoon Niek, van 12-9, is ook maar 60 gram gegroeid in een maand tijd, te weinig dus. Ik was helemaal ontdaan en ging heel erg twijfelen omdat ik nog volledige borstvoeding geef. Leg ik hem dan te weinig aan, heb ik te weinig voeding....Maar hij is wel gewoon vrolijk, lacht veel en maakt geen zieke indruk. Op cb stelde ze me gerust, zo lang hij vrolijk is, geen zieke indruk maakt, en wij geen rare dingen zien hoeven we ons geen zorgen te maken. We zijn gestart met de groentehap, wat hij helemaal geweldig vindt en morgen, 2 weken later, gaan we weer wegen. Ik ben erg benieuwd maar als hij niet veel gegroeid is wil ik me zelf niet weer gek maken....Niek is ook nog niet aan het draaien, ligt gewoon lekker rustig te spelen op de grond of box en we proberen hem te helpen maar hij vind het veel te leuk om naar ons te kijken, dus daar maak ik me niet echt zorgen om! Hopelijk stelt bovenstaande je een beetje gerust en ga op je moedergevoel af!!

Groetjes Heske

Hoi ik sluit me by het bovenstaande aan en niet elk kind komt per mnd tig gram aan,maar het is natuurlijk wel goed dat ze in de gaten gehouden word.hoe vind jezelf dan wat en hoe ze eet?ik zelf geef ook nog bv maar mn kleine meid is wel hongerig en krijgt ernaast groente en fruit hapje elke dag en savonds een fles pap,dit weekend is ze 6maanden.maar elk kind is anders en zolang ze vrolijk is en fit oogt zal het vast wel goedkomen en met bv is het vaak wel zo dat babys de eerste weken snel in gewicht aankomen en dat het daarna langzamer gaat.maar ga vooral af op je eigen gevoel!liefs

Ik had dat bij de eerste ook, die onzekerheid. Maar als je niets raars merkt dan is het allemaal goed.
Als ze lekker levendig is en speelt dan zou ik me niet te druk maken.

Ik vind Nienke een lekker vrolijk meisje, ze oogt ook niet ziek. We oefenen regelmatig op de buik. Ik wijt het weinige aankomen eigenlijk aan het feit dat zodra Nienke wakker is geen moment stil kan liggen of zitten, ze is altijd wel bezig met dr voetjes of handjes die ze tot groot genoegen en heel veel lachen bijna in dr mondje kan doen. Grijpen doet ze ook al. Heb laatst met mijn moeder gesproken en gevraagd wanneer ik ongeveer begon met bv omrollen schijn ik pas met 7 maanden te zijn gaan doen mijn buurvrouw (oud kraamverzorgende) zei me, meid ze heeft net als haar ouders een heerlijk eigen willetje en tempo en alleen zij bepaald wanneer het tijd is voor de volgende stap. Ik hoor dinsdag van de huisarts hoe en wat en dat laat ik ook wel weten hier, tot die tijd dank voor jullie geruststellende woorden.
Groetjes Petra

Petra,
2 maanden geleden waren wij bij het CB Joey was ook minder aangekomen en moesten gaan beginnen met fruit en groentehapjes. Wij moeten vrijdag weer ik ben benieuwd hoeveel hij dan is aangekomen. Ook werd er gezegd dat hij laat was met rollen (hij was toen 4 maanden). Inmiddels rold hij nu bijna 2 weken zelf om. Hij wil wel heel veel zitten en staan dit doet hij al een tijdje. Vaak hebben ze inderdaad een eigen wil. Me schoonzusje had het opgezocht en vaak gaan ze rullen tussen 5 en 9 maanden en de een doet het eerder dan de ander. als je kleine meid lekker vrolijk is en niet ziek oogt denk ik ook wel dat het goed komt. Ik snap dat je hierdoor in spanning zit. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

Zoals beloofd een update.
Afgelopen dinsdag 5 maart naar de huisarts geweest een aardige geduldige en begripvolle man trouwens, na wat vragen gesteld te hebben heeft hij Nienke uitgebreid onderzoccht en bekeken en niets raars of afwijkends kunnen vinden. Nienke is een heerlijk gezond en tevreden meisje dat gewoon een eigen schema erop na houdt, zo zei de arts het. Op het moment dat ik wilde vragen wanneer een baby gaat omrollen kreeg ik die dag meteen het antwoord van Nienke zelf, op de onderzoekstafel draaide ze ineens van rug naar haar zij!!! :-D Ik als mama zijnde kreeg het advies mee 20 mg vitamine D te slikken ipv 10 en wat meer fruit op een dag en ook vocht. Hij zou me deze week nog een belletje geven over de curve (zelf heeft ie een andere dan cb) om zeker te weten dat het goed zit. Voor alsnog zei hij me dat ik me druk liep te maken over een storm in een glas water en dat het met mijn moedergevoel dik in orde is. Tot zo ver het verhaal.

Heerlijk als er dan gezegd wordt dat je meisje er gewoon lekker gezond en tevreden uitziet. Gelukkig is niet elke baby hetzelfde. Geniet lekker van jullie meid

Terug
Bovenaan