Onder de pukkels

A

Anoniem

Guest
Hallo dames.

Mijn kindje (4 week oud) zit sinds een week onder de pukkels. De laatste dagen wordt dit steeds erger.
Zou dit door de borstvoeding kunnen komen? Heeft iemand van jullie er ook last van. Zo ja? Wat zou je er aan kunnen doen. Ik heb het idee dat ze er last van krijgt. Ze wordt namelijk helemaal bont.

Groetjes.

Hallo

Mijn dochter heeft er ook last van, ze is nu 5 weken oud. Ik ga zometeen toch naar het inloop spreek uur van het cb dan vraag ik het gelijk even. Ik denk dat het te maken heeft met hormonen. Mijn dochter is ook erg in de weer, niet willen slapen regelmatig huilen dus het klinkt herkenbaar. Als ik wat meer weet laat ik het wel even weten.
Gr Naatje74

Noah heeft dit ook en blijkt koemelkallergie te hebben.
Je moet erop letten dat de huid niet droog aanvoelt of schilferig word dan kan het eczeem zijn en moet je naar de dokter gaan(zou ik sowieso doen)

Als ze verder tevreden zijn zou ik me niet druk maken maar als ze erg onrustig zijn of andere klachten vooral naar laten kijken beter een keer te veel dan te weinig toch?

Hoi,

Erg herkenbaar!! Mijn zoontje is 7 weken en heeft ook sinds een week flinke puistjes in zijn gezichtje. Hij krijgt borstvoeding en ik dacht ook aan hormonen ofzo. Een vriendin van mij (ervaren moeder) zegt dat het talgkliertjes zijn die gaan ontwikkelen??
Toevallig is hij ook de laatste 2 dagen erg huilerig en slaapt slecht. Weet niet of dat toeval is of niet.

Ben benieuwd wat ze op het CB zeggen. Laat je het hier weten? Alvast bedankt. Groetjes, mamaJudy.

Hoi,

Mijn dochter kreeg ze ook met 4 weken precies, zijn onschuldige pukkels als gevolg van de hormonenafbraak (overtollige agv de zwangerschap). Ze is nu twee maanden en alles is weer weg. Op het CB vertelden ze me dat dergelijke pukkels die op het hoofdje (ook in de haartjes) en op het rompje (tot halverwege) voorkomen en dat het onschuldig is. Het ziet er alleen niet uit, en na een voeding of huilen kunnen de wangetjes nog eens extra rood ervan worden. Mijn ervaring was om er vooral niets op te smeren.

Via google kun je foto's zien (zoekbegrip baby acne).

Gr,
Maria

Hallo

Ik ben op het cb geweest en het is inderdaad een gevolg van hormoon afbraak. Het is heel onschuldig. De wijkverpleegkundige zei "je kan er wel van alles opsmeren maar het moet er toch uit". Gewoon wassen met water en meer niet dat is het beste, het verdwijnt vanzelf dus even geduld.
Zelf heb ik nu ook wel wat meer last van pukkeltjes in m'n gezicht (ook verandering hormonen????) misschien hebben jullie er zelf ook last van.
Gr Naatje74

Vienna en ik hebben ook allebei pukkels, alleen zij wat meer dan ik. Ze is nu 7 weken en het is nog niet over, mijn oudste had het ook, alleen was het bij hem wat sneller over. Maarja uiteindelijk gaat het over :)

Terug
Bovenaan